Gebze'de bir koku üssü
Koku dünyası bir başka! Burnumuza gelen bazı kokular bizi büyülerken bazılarının esanslarının uyumsuzluğu da bir anda mide bulantısına neden olabiliyor. Biz de bu dünyayı daha yakından tanımak için rotamızı MG International Fragrance Company’e çevirdik. Şimdiden belirtelim; bu gerçekten zor ve karmaşık bir dünya!
- Bakım
- Cumartesi 10:43 | 06 Ekim 2018
Fabrikada iki üretim laboratuvarı, bir Ar-Ge, bir de aplikasyon departmanı mevcut. Ar-Ge departmanından ekipler parfümörlere bağlı çalışıyor. İşin özetiyle burada esans tasarımı yapılıyor. Gelen brief doğrultusunda satış ekibi, proje girişini yaptıktan sonra konuya hâkim parfümör ataması yapılıyor. Hatta bazı markaların özellikle isim belirttiği de öğrendiklerim arasında. Sonrasında, doğru 'brief'ler doğrultusunda parfümörler asistanlarıyla çalışıp hedefi yakalıyor. Eğer yeni bir oluşumsa kokuyu çıkarmak yaklaşık bir ayı bulabiliyor. Zaten önceden hazırlanan bir kokunun yeni versiyonunu çıkarmak da bir haftalarını alıyor.
Benim de bizzat deneyimleyip kendi kokumu yaptığım workshop dışında burada markalara koku dışında özel konsept koku tasarımları da yapılıyor. Ağırlıklı olarak moda tasarımcılarıyla gerçekleştirilen bu işbirliklerinde yeni koleksiyonları için projeler geliştiriliyor. Bu, gerçekten farklı bir yolculuk… Öncelikle konsept ile ilgili duyguyu, proje sahibi tasarımcı, sanatçı ile birlikte iyi tanımlamak gerekiyor. Sonra parfümörlere verilen brief süreci geliyor. Sanatçı ve parfümörün ortak çalışması sonucu, etkileyici içerikler çıkıyor ortaya, ilgi çekici bir sürü proje entegrasyonu da yapılabiliyor. Örneğin, geçtiğimiz yıl Soho House İstanbul'da, Soho House'un şefl eri ile yemek pişirme sanatı ve kokuları eşleştiren bir sohbet gerçekleştirilmiş ve üç ikonik parfümden esinlenerek bir menü oluşturulmuş. Etkinliğe katılan Soho House üyeleri, hem burunlarını hem damak zevklerini memnun edecek keyifl i bir zaman geçirmiş.