Facebook’un boykotu Marc Zuckerberg’e pahalıya patladı
ABD Başkanı Donald Trump’ın şiddet içerikli paylaşımını silmeyen Facebook'u boykot eden şirketlerin sayısı her geçen gün artıyor.
- Ekonomi
- Pazartesi 17:34 | 29 Haziran 2020
Pepsi, Coca-Cola ve Verizon'un da aralarında bulunduğu onlarca şirket, ABD Başkanı Donald Trump'ın şiddet içerikli paylaşımını silmeyen Facebook'tan reklamlarını çekme kararı aldı. Şimdi bu markalar arasına Starbucks'ta katıldı. Unilever, Honda gibi büyük şirketleri içeren boykot kampanyası Facebook'un CEO'su Mark Zuckerberg'e pahalıya patladı. Teknoloji yatırımcısının zararının 7 milyar dolar olduğu konuşuluyor.
Boykot'un çıkma nedeni ise Facebook'un siyasi olaylara mesafeli duruşu ve ırkçı söylemlere yönelik tavır almaması. George Floyd'un beyaz bir polis memuru tarafından ABD'de öldürülmesinin ardından Donald Trump'ın 29 Mayıs'ta yaptığı "Yağma başlarsa ateş açarız" paylaşımına Twitter müdahele etmiş ve paylaşımı sınırlamış, Facebook ise yayınlamaya devam etmişti. Facebook CEO'su Mark Zuckerberg'in "Başkan Trump'ın paylaşımı Facebook kurallarını ihlal etmiyor" açıklaması pek çok kesmin tepkisini çekmişti.
Zuckerberg'in bu açıklaması sonrası geçen hafta altı insan hakları örgütü, büyük şirketlere bir çağrıda bulunarak, temmuz ayı boyunca Facebook'a reklam vermemelerini istedi.