Modern müzik depresyonu

California Üniversitesi’nin yaptığı araştırmada, 1985-2015 yılları arasında üretilen şarkıların müzik yapısı ve sözlerinin geçmişe oranla çok daha hüzünlü ve depresif olduğu ortaya çıktı

Günümüzün popüler müzisyenleri, geçmişe kıyasla daha mutsuz şarkılar üretiyor olabilir mi? Geçtiğimiz 1985 yılı ile 2015 yılları arası yıllarda üretilen müzik konusunda bir araştırma yapıldı ve bugünün müziğinin geçmişe göre daha mutsuz ve depresif olduğu ortaya çıktı.
California Üniversitesi'nde yapılan araştırmada, İngiltere'de son 30 yılda üretilen yarım milyon şarkı incelendi ve müzikteki değişim tespit edildi. Buna göre şarkılar, tempo, ritim, majör veya minör anahtar gibi ögeleri değerlendiren matematiksel bir formül ile dayandırılarak, eskiden olduğundan daha az mutlu ve ışıltılı bulundu. Araştırmaya göre günümüz şarkı sözleri de daha fazla toplumdan uzaklaşma ve yalnızlık özellikli olarak öne çıktı. Araştırmacılar, 1985 ile 2015 yılları arasında müzik listelerinde yer alan 600 ve listelerde yer almayan 16 bin şarkıyı mutluluk, hüzün ve ışıltı gibi kriterler açısından inceledi. Çalışma sonucunda, hüzünlü şarkıların genelde yavaş ritimli olduğu ve minör anahtarıyla söylendiği tespit edildi.
Mutluluk hissi içeren şarkıların son 30 yılda üretilen eserlerin sadece yüzde 20 oranında kaldığı olduğu ortaya çıktı. Araştırmacı Dr. Natalia Komarova, gençler arasında yayılan toplumsal yalnızlaşmanın müziğe de yansıdığını ve şarkıları da etkilemiş olabileceğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.