K-Pop fanlarının ırkçı söylemlere karşı sosyal medya savaşı

“Black Lives Matter” protestoları ABD’de büyümeye devam ettikçe, Kore pop türünün hayranları sosyal medyalarını ırkçılığa karşı seslerini yükseltmek ve beyaz “üstüncü”lerin çabalarını bastırmak için kullanmaya başladı.

Bu hafta, #BlackoutTuesday kampanyası, Amerika'daki sistematik ırkçılık ve polis şiddetiyle mücadele hareketine destek olmak amacıyla bir İnternet kampanyası düzenledi. Buna karşılık beyaz üstünlükcüler #WhiteoutWednesday isimli ırkçı bir kampanya başlattılar. Fakat bu çaba beklenmedik bir direniş tarafından engellendi. Çünkü Koreli pop hayranları "Black Lives Matter"a (BLM) Twitter'dan inanılmaz bir destek kuvveti yolladı.

Bu K-pop fanları için olağandışı değil. Geçen ayın sonlarında, Blackpink grubunun hayranları, George Floyd'un cinayeti sonrasında BLM hareketi geri planda kalmasın diye Lady Gaga ile iş birliği hakkındaki yayınları sınırlamak için girişimde bulunmuşlardı.

K-pop hayranlarının BLM'yi desteklemek için en son girişimi, #WhiteoutWednesday'ın oluşturulmasından birkaç saat sonra ortaya çıktı. K-pop hayranları o andan itibaren sosyal medyada ezici bir güç oluşturdu. Etkilerini sadece şu istatistik bile ortaya koymaya yetiyor: 2019'da K-pop hayranları dünyadaki herkes tarafından gönderilen tüm tweet'lerin yaklaşık yüzde üçü kadar - altı milyar- tweet gönderdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.