Levi's 2050 Yılına Kadar Net Sıfır Emisyona Ulaşmayı Hedefliyor
Denim markası Levi's, yeni yayınlanan 2021 Sürdürülebilirlik Raporu'nda önümüzdeki yıllar için bir dizi yeni sürdürülebilirlik hedefi açıkladı.
- Kültür Sanat
- Perşembe 13:32 | 29 Eylül 2022
Levi's, "Daha İyi Satın Alın, Daha Uzun Giyin" kot kampanyasıyla geri dönüyor ve ikinci yıllık sürdürülebilirlik raporunda net sıfır emisyon konusunda yeni bir hedef belirliyor. Levi's, yalnızca ikinci yıllık küresel sürdürülebilirlik raporunda olmasına rağmen, ESG'yi göz önünde bulundurarak operasyonel değişime odaklanıyor.
Levi's CEO'su Chip Bergh, açılış konuşmasında, sektördeki yavaş ilerleme hızına rağmen işin uzun ömürlü olduğunu belirtti. "Uzun vadeli büyüme hedefleri olan işletmelerin, kaynakları daha verimli ve mantıklı kullanmanın, insanlarını ve topluluklarını daha iyi desteklemenin ve günümüzün en kritik sorunlarının çözümünde aktif bir rol oynamanın yollarını aramaları gerektiği çok açık. Bununla birlikte, şirketlerin bunları nasıl yaptığı, işletmelerin ilerlemeyi nasıl ölçmesi ve doğrulaması gerektiği ve ilerlemenin yeterince hızlı olup olmadığı, ki çoğu durumda değil gibi sorular var."
Geçen yıl oluşturulan üç sütun (iklim, tüketim ve toplum) etrafında dönen rapor, sera gazı emisyonlarının azaltılması, döngüsellik, hayırseverlik, kimyasal ve su yönetimi ve daha pek çok konuda yeni ve mevcut hedeflerin altını çiziyor.
Özellikle, şirket ölçülebilir yeni bir hedef açıkladı: 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmak.
Markanın geçen yılki sürdürülebilirlik merkezli başarılarının ayrıntıları arasında, Levi's ayrıca dünyayı iyileştirme taahhüdünü göstereceğini söylediği 16 "insan ve gezegen öncelikli hedef" belirledi.
En dikkate değer hedeflerinden biri, 2023'te SBTi onayına sunmayı planladığını söylediği bir hedef olan 2025'ten sonra net sıfır sera gazı emisyonu elde etmek. Benzer şekilde şirket, 2025 yılına kadar tedarik zinciri aracılığıyla tedarik zinciri sera gazı emisyonlarında yüzde 40'lık bir azalma ve aynı yıl itibarıyla şirketin işlettiği tüm tesislerinde yüzde 90'lık bir azalma uygulamayı hedefliyor.
Sonuç olarak, 2025 yılına kadar tesislerinde yüzde 100 yenilenebilir elektriğe ulaşmayı taahhüt etti.
Levi's, 'Tüketim' segmentinde, Ellen MacArthur Vakfı'nın Make Fashion Circular Framework'e göre ölçeceği 2026 yılına kadar sirkülere hazır olma hedefiyle yeniden satış ve ileri dönüşüm girişimlerini artırmak veya başlatmak istediğini belirtti.
Diğer hedefler, sıfır atıktan çöpe atma modeli, tüketiciye yönelik ambalajlarda tek kullanımlık plastiğin ortadan kaldırılması ve kumaş fabrikalarında sertifikalı elenmiş kimya etrafında dönüyor.