İkonik Kapaklar

Esquire'ın tüm kapakları arasında en ikoniklerden biri, ünlü olmanın kodlarını çok iyi bilen bir sanatçının kapağıydı: Mayıs 1969 kapağında Andy Warhol, Pop Art’ı en iyi temsil eden eserlerinden Campbell’ın çorba konservesi içinde boğulurken görülüyordu.

Yazı Özge Dinç

Fotoğraf Alamy

Bu yazı Esquire Türkiye 200. sayısında yayımlanmıştır.

Bu, Harold Hayes'in yönettiği Esquire'da 1962'den 1972'ye dek sanat yönetmeni olarak çalışan efsanevi reklamcı-tasarımcı (bazılarına göre "Mad Men"in ta kendisi) George Lois'in eseriydi ve 2008'den bu yana onun tasarladığı diğer Esquire kapakları gibi (toplam 44 tanedir) MoMa kalıcı sergisinde sergileniyor.

O ay yayın yönetmeni ve Lois, tasarımcının 2012'de Atlantic'e anlattığına göre, Four Seasons'ta buluşmuştu. Ayın teması "Amerikan avangardının düşüşü"ydü. Lois'in aklına bu temayla ilgili Andy Warhol'u kapağa koymak geldi ve hemen Warhol'u aradı. Andy fikre bayılmıştı, zaten bu kapakların hayranıydı.

Carl Fischer stüdyoda Andy Warhol'u boğuluyormuş gibi çekti ve bu karelerdenbiri seçildi. George Lois, bu kapakla ilgili şöyle demişti aynı röportajında: "Bu kapağa sadece komik olarak bakabilirsiniz ya da şöhretin insanları nasıl yuttuğunu, şöhretin saçmalığını görebilirsiniz.

Kendi çorbasında boğuluyor. Warhol kendini yarattı. Yürüyen bir logoydu, bilirsiniz. İnanılmaz derecede büyük bir hayat yaşadı. O peruk şok edici derecede korkunçtu. Yaptığı şey aptalca bile olsa gerçekten bir şeyi temsil ediyordu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.