Yenilenenen tasarım ikonu AUDİ TT

1995 yılında ilk versiyonu, 2006 yılında ikinci jenerasyonu tanıtılan Audi’nin tasarım ikonu TT yenilendi. Ön tasarım ve iç mekân başta olmak üzere önemli değişikliklere uğrayan üçüncü kuşak Audi TT, gözünü yükseklere dikmiş durumda!

Giriş Tarihi: 05.11.2014 11:11 Güncelleme Tarihi: 05.11.2014 14:49

Yenilenen Audi TT'nin iddiası, lansmanı yapılan yerden de anlaşılıyor dersem yanlış olmaz. Yılın 320 günü güneşli olan, sahil yollarının yanı sıra, hızlı girilebilen, sert virajlı dağ yollarıyla da ünlü Costa Del Sol'da organize edilen test sürüşü gerçekten çok keyifl iydi. Yeni TT'yi İspanya dağ yollarında, sert virajlarda da kullanma fırsatı bulduk. Ama en önemlisi, Malaga Ronda'da bulunan Ascari Yarış Pisti'nde yeni Audi TT ve TTS ile hızlı turlar atmaktı. Kısacası otomobili, hem şehir içi ve dışı yollarda hem de önemli virajları olan hızlı bir yarış pistinde kullanma fırsatı buldum.
Aracın yeni tasarımını gördüğümde aklıma ilk gelen, markanın önemli modeli R8 oldu. Çünkü burun tasarım çizgileri, opsiyonel olarak sunulan yeni Matrix LED farların da etkisiyle ciddi oranda R8'i andırmış. 4,18m uzunluğundaki aracın boyutları neredeyse aynı kalmış, ama ön yüzü artık daha tehditkâr bakışlara sahip. Selefi nden 37mm daha uzun dingil mesafesine sahip olan yeni Audi TT'de 17inç, TTS'te ise 18inç lastiklere yer verilmiş. Fakat 20 inçe kadar lastikler opsiyonel olarak satın alınabiliyor.Otomobil iç mekânında, Audi, sanal kokpit ekranıyla çok önemli bir yeniliğe imza atmış. Gösterge ve MMI monitörünün yerini alan bu ekran,direksiyonun hemen arkasına konumlandırılmış. Mükemmel tasarımdan dolayı direksiyon tarafından perdelenemeyen 12,3inçlik bu ekranda klasik görünümde hız göstergesi ve motor devri ön planda kalıyor. 'Infotainment' seçeneğindeyse, navigasyon haritası, görünümde hakim konuma geçiyor. Ayrıca Audi TTS'te, sportif sürüş ruhunu simgeleyen, ağırlıklı olarak motor devrini gösteren farklı bir görünüm seçeneği de bulunuyor.
Ekim ayı sonunda 81 bin avrodan başlayan fi yatlarla ülkemizde satışa sunulacak Audi TT'nin 2.0 litre 211hp'lik motorunun gücü 230hp'ye, TTS'in 272hp'lik motoruysa Performans açısından son derece etkileyici hale gelen araç, çok sıkıştırdığım zamanlarda dahi tedirgin etmedi. Özellikle TTS'te gaza yüklendiğimde gücün motordan çıkışı ayrı bir ses, egzozdan bir patlamayla dışarı çıkışı ayrı bir ses olarak kulaklarımın pasını sildi.

Teknik Özellikler
AUDI TT 230hp – 2.0 litre 370Nm tork
Karma yakıt tüketimi 6.4 litre 0-100 km/s 5,3 saniye
Maksimum hız 250 km/s
Başlangıç fiyatı 81.000 avro

AUDI TTS 310hp – 2.0 litre 380Nm tork
Karma yakıt tüketimi 6.8 litre 0-100 km/s 4,6 saniye
Maksimum hız 250 km/s

Hazırlayan: Onur Akçay

Esquire Dergisi'nin Ekim 2014 sayısından alınmıştır.

BİZE ULAŞIN