Tutkulu Hedef: Yeni BMW 7 Serisi

Portekiz’de düzenlenen uluslararası lansmanda, yeni BMW 7 Serisi’ni ilk defa kullanma fırsatı buldum. Tüm detaylarıyla anlatılan aracın özelliklerini gördükçe hedefi nizi büyütmeye başlıyorsunuz ve direksiyon başında ağzınızdan şu cümle dökülüveriyor: “Nasıl olacak bilmiyorum, ama mutlaka bu aracı satın almalıyım!”

Giriş Tarihi: 20.11.2015 15:08 Güncelleme Tarihi: 20.11.2015 15:19

Daha önce Almanya'da statik lansmanda gördüğüm ve kullanmak için sabırsızlandığım BMW 7 Serisi ile nihayet Porto'da buluşma şansı yakaladım. Tabii ki bu randevuyu kaçırmadım, her anlamda harika bir şekilde organize edilen tanıtımda, 730d ve 750Li xDrive versiyonlarını uzun kilometrelerde keyifl e kullandım. Hem virajlı, nefi s manzaraya sahip dağ yolları hem de otoban sürüşlerinden oluşan farklı rotalarda iki gün boyunca şoför koltuğunda oturduğum yeni BMW 7 Serisi için "Beğendim." kelimesini kullanmayı büyük bir hata olarak kabul ettiğimi söylemeliyim.

Son yıllarda büyüsüne kapıldığım ender modellerden biri olarak gösterebileceğim araç, verdiği his ve sürüş zevkiyle kendisine hayran bırakıyor. Gaz pedalına yüklendiğinizde hiç nazlanmadan, burnunu hafi f yukarı doğru kaldırarak hızlanan araç, tabiri caizse koca cüssesine ve ağırlığına rağmen adeta kuğu gibi süzülüyor. Versiyonuna göre 1.750 ila 1.950 kg arasında değişen boş ağırlığa sahip BMW 7 Serisi; araç içi konforunu bozmadan hızlandıkça, yüksek hızlarda frene bastığınızda kısa sürede hiç tedirgin etmeden rahatça durarak sürücünün büyük saygısını kazanıyor.

Bu sebeple de güven duygusu ağır basıyor ve aracın neden BMW'nin amiral gemisi olduğunu anlıyorsunuz. Teknoloji ve konfor açısından çok ileriye giden altıncı jenerasyon 7 Serisi için söylenecek çok şey, anlatılacak çok özellik var. Ama iç mekânın rahatlığı ve misafi rlerine sunduklarına ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Şunu kesinlikle söyleyebilirim; 'Executive Lounge' olarak adlandırılan opsiyonu gören tüm patronlar, iş adamları, yöneticiler kesinlikle tercihlerini gözden geçirecektir. Arka sağ koltuğa kurulan makam, elinin altındaki bir tuş sayesinde oturduğu yeri adeta Boeing 737-900'ün business koltuğuna dönüştürüyor.

Koltuk elektronik olarak kaymaya başlıyor, neredeyse yatak pozisyonuna dönüşüyor, ayakları uzatabilmesi için ön koltuğun arkasına yerleştirilen basamak otomatik olarak iniyor, koltuk arkasındaki ekran yükseliyor. Durun durun, daha bitmedi! Arka koltuğun ortasında bulunan kol dayama ve bardaklıkla süslenen bölümde 7 inçlik bir tablet bulunuyor. Bu tablet üzerinden aracın güneşliklerinden sunroof'a, klimadan müzik sistemine kadar birçok özelliğe arka koltuktan müdahale edebiliyorsunuz. Kablosuz telefon şarjından el hareketleriyle müzik sisteminin yönlendirilmesine kadar inanılması zor donanımlara sahip yeni BMW 7 Serisi'ni eleştirmek için uğraştım, ama inanın bir şey bulamadım. Olmayınca olmuyor işte!

Onur AKÇAY

BİZE ULAŞIN