Lisans üstü: Jaguar XER-Sport

Yolda ilerlerken etraftaki insanların bakışlarından rahatsız olmazsanız, kadınerkek, genç-yaşlı herkesin gözünüzün içine bakması sizin için problem değilse; Jaguar XE R-Sport tam size göre bir araç. Bu otomobille dikkat çekmemek imkânsız!

Giriş Tarihi: 23.11.2015 11:23 Güncelleme Tarihi: 23.11.2015 11:32

İtiraf ediyorum; ilk defa bir test sürüşünde bu kadar tedirgin oldum. Bu sayfaları en güzel araçlarla doldurmak için segmentinin en yeni ve özel araçlarını seçmeye çalışıyoruz, bu doğru! Ayıptır söylemesi, Türkiye satış fi yatı altı milyon lirayı bulan araç testi de yapmışlığım var; fakat Jaguar XE R-Sport'un direksiyonundaki kadar tacize uğradığımı hatırlamıyorum. 'İtalyan Yarış Kırmızısı' adı verilen renginin de etkisi büyük olabilir, ama araçtan hemen herkesin etkilendiğini söylemeliyim. Ön cepheden araçla karşılaşanların hayranlıkla dolu bakışları hemen bitmiyor, dikiz aynasından 2-3 saniye sonra arkaya baktığınızda vücutların tamamen Jaguar XE R-Sport'a döndüğüne şahit oluyorsunuz. Hal böyle olunca aracın direksiyonunda geçirdiğim birkaç gün boyunca "Bugün başıma bir şey gelmez inşallah!", "Aman nazar değmesin!" diyerek dua ettiğimi söylemeliyim.

Jaguar marka karizmasının ete kemiğe bürünmüş hali olan XE R-Sport'u kullanırken yakın zamanda test etmeyi planladığım F-TYPE modelinin neler hissettireceğini şimdiden merak ediyorum. Gelelim hikâyemizin kahramanının özelliklerine… Jaguar XE'de en pahalı ikinci seçenek olan R-Sport'un yanı sıra üç farklı donanım seviyesi daha bulunuyor. En düşük donanımlı XE'yi işaret eden 'PURE' seviyesi 70 bin 500 avrodan, en üst olarak adlandırabileceğimiz 'PORTFOLIO' adlı donanımlı model ise 81 bin avrodan başlayan fi yatlarla satılıyor. Elbette ucuz bir araç değil, ama burada iki noktanın altını çizelim: Birincisi unutmamak gerekiyor ki, bir Jaguar modelini kullanıyorsunuz, yani ayrıcalıklısınız. İkincisi ise "XE'nin sunduklarının yarısını dahi veremeyecek 1.6 litre orta sınıf dizel-otomatik araçların bile 130-140 bin TL'lik fi yatlarını göz önüne alarak yorum yapmak gerekir." diye düşünüyorum. Jaguar XE R-Sport'ta 180 beygir güç üreten 2.0 litre dizel bir motor görev yapıyor. 8 ileri otomatik şanzımanla uyum içerisinde çalışan güç ünitesi sayesinde 7,2 saniyede 100 km/s hıza ulaşan otomobilin fabrika verisine göre karma yakıt tüketimi 4,2 litre. Ama ayağımı gazdan çekemediğim için benim ulaştığım değer 6,4 litre oldu. Aracın iç mekânı gayet şık, özellikle gece sürüşlerinde oldukça etkileyici bir kokpite sahip olduğu bir gerçek. Ön koltuklar çok konforlu, fakat arka koltuklarda diz mesafesinin biraz daha iyi olmasını beklerdim.

Onur AKÇAY

BİZE ULAŞIN