Dinamik oyuncu: BMW 218i Coupe
Keyifli bir sürüş için harika ölçülere sahip 218i Coupe, ele avuca sığmayan haşarı bir çocuk gibi. Arkadan itişli aracın heyecan isteği hiç kesilmiyor. Özellikle, viraj performansı bizi çok etkiledi.
Tüm dünyada yaklaşık 140 bin adet satışa ulaşan 1 Serisi Coupe'nin mirasçısı olarak tanımlanan aracı birçok yönden inceleyebiliriz. Fakat iki noktanın üzerinde hassasiyetle durmak gerekiyor. Birincisi; 218i coupe'nin ağabeyi 3 Serisi'nden çok daha dinamik olmasını sağlayan, sportif sürüşe izin veren boyutları. 4.432mm uzunluğa, 1.774mm genişliğe ve 1.418mm yüksekliğe sahip otomobil, atak sürüşleri çok seviyor. Yerine geçtiği 1 Serisi Coupe'den 7cm daha uzun olan araç, 3 Serisi sedandan yaklaşık 20cm daha kısa. İşte bu 20cm farkın avantajını her aşamada kullanan otomobil, sürüş esnasında çok keyif veriyor. 1.435kg boş ağırlığa sahip olmasına rağmen seri hareketler yapabilen araçla neredeyse istediğiniz tüm hamleleri yapabiliyorsunuz. Kısacası hiçbir zaman "Acaba mı?" demiyorsunuz.
Ayrıca coupe olmasına rağmen arka koltuklarda 175-180cm boylarında iki yolcu da çok bunalmadan oturabiliyor. BMW 218i Coupe'de bahsedilmesi gereken ikinci önemli konu ise; ağırlık ve boyutların verdiği avantajı kullanarak çok iyi bir performansa zemin hazırlayan tutunma kabiliyeti. Bildiğiniz üzere arkadan itişli bir aracı üst devirlerde kullanmak biraz zordur. Özellikle arkadan gelen gücün yere verilmesi sırasında yaşanan kayıplar, zaman zaman sürücüyü zora sokabilir. Ama 218i Coupe'de böyle bir sorununuz yok. Tabii ki burada ayrı bir parantez açarak BMW'nin arkadan itişli modeller konusunda uzman olduğunu, büyük saygı duyduğumuzu da belirtmemiz gerek. Hâl böyle olunca aracı zorladığınızda ufak çaplı kaymalar olacağını, ama otomobilin destek sistemlerinin size her türlü yardımı göstereceğini biliyorsunuz ve hiç endişelenmiyorsunuz. Hatta aracın arkasının kopması için neredeyse bulduğunuz her fırsatta gaz pedalına yükleniyorsunuz.
Ön ve arkaya eşit olarak 50:50 ağırlık dağılımı zaten her şeyi daha da keyifl i hale getiriyor diyebiliriz. Hıza göre sertliğini otomatik olarak ayarlayan Servotronic değişken spor direksiyon da önemli yardımcılarınızdan biri oluyor. Özellikle dar açılar için gereken direksiyon hareketini en aza indirmesi, birçok manevrada önemli kolaylıklar sağlıyor. Aracın iç mekânı BMW'nin diğer modellerinden tanıdığımız izlere sahip. Otomobilin işçilik ve malzeme kalitesi markanın imajına yakışır düzeyde. İç mekân, coupe bir otomobile göre oldukça ferah. Otomobili kullanırken alçak konumlandırılmış oturuş pozisyonunu çok beğendiğimi belirtmeliyim. Öyle ki; bu sayede gerçek bir spor otomobil direksiyonunda olduğunuzu anlıyorsunuz.