2023’ün En İyi Otomobilleri

Lüks elektrikliler, güçlü motorlu spor coupe'ler, hızlı bir iki tekerli… Bu yıl asfaltı ağlatan ve kalbimizi çalan modellere yakından bakıyoruz.


YILIN OTOMOBİLİ: Corvette E-Ray

Corvette hayranlarının çoğu değişiklikten hoşlanmaz. Birkaç yıl önce, Corvette yönetim kurulundakilerden bazıları yeni Corvette'lerin motorlarının aracın orta kısmında yer alacağını, böylece markanın Ferrari ve Lamborghini gibilerle aynı klasmanda yarışabileceğini hedeflediklerini söylemişti. Bu, uzun zamandır beklenen bir adımdı. İnternetteki forumlarda hayranlar, "Ama gerçek Corvette böyle olmaz!" diye şikayetlerini dile getiriyorlardı. Bu değişikliğin ardından piyasaya çıkan Corvette C8, dünya klasmanında yüksek hızı ve çoğu süper otomobilden daha uygun fiyatıyla sektörün en iyi araçlarından birine dönüştü. C8 o kadar iyiydi ki, 2021'de Yılın Otomobili unvanını ona vermiştik. İki yıl sonra, bu unvanı daha iyi bir Corvette'e veriyoruz: Corvette E-Ray.

O bir hibrit. Ama bu, benzin kullanmadığı anlamına gelmiyor. Tıpkı Acura NSX ve McLaren Artura gibi o da elektrik motorunu daha iyi performans için kullanıyor. 160 BG elektrikli motoru, öndeki iki tekerleği ve 495 BG V8 motoru çalıştırıyor. Araç, 0'dan 100'e 2.5 saniyede çıkabiliyor ve toplam 655 BG performans gösterebiliyor. Bu da E-Ray'i gelmiş geçmiş en hızlı Corvette yapıyor. Ayrıca şimdiye kadar kullandığım en rahat Corvette olduğunu da söyleyebilirim; kolaylıkla her gün şehirde kullanabilirsiniz. AWD sistemi sayesinde aracı yıl boyu her koşulda sürebiliyorsunuz; karda, yağmurda, hatta dolu fırtınalarında bile.

-Kevin Sintumuang

YILIN OFF-ROAD ARACI: Lamborghini Huracán Sterrato

Bir Lamborghini sürmek hakkında bilmeniz gereken ilk şey, dengesiz ve çok güçlü hissettiğinizdir. Sanki yasa dışı bir şeyler yapıyormuşsunuz hissine kapılırsınız. İkinci şey ise bir Lamborghini ile drift atıyorsanız, bunu 600 BG Huracán'ın off-road versiyonu Huracán Sterrato ile yapmanız gerektiğidir. Lambo'yla drift atarken bilmeniz gereken bir şey daha var; o da kendinizi ne kadar hazırlarsanız hazırlayın, toprak yolda son gaz ilerlerken kafa sesinizin size "AKLINDAN BİLE GEÇİRME!" diye bağırıp duyduğudur. Ama o köşeyi döndüğünüzde, aracın arka kısmının nasıl zarif ve yumuşak bir şekilde kendini toparladığına şahit olursunuz ve neden bir Lambo sürdüğünüzü bir kez daha anlarsınız. Her şey bittikten sonra ise kendinize şunu sorarsınız; "Lamborghini bu canavardan neden sadece 1.499 tane üretmiş ki?" –Daniel Dumas


YILIN ELEKTRİKLİ OTOMOBİLİ: Lucid Air Grand Touring

Bırakın da menzil konuşsun: 830 kilometre. Bu Lucid ile Tesla Model S ve Rivian R1T gibi en iyi elektrikli otomobillerden 160 kilometre daha fazla yol yapabiliyorsunuz. Pek çoğumuz için sırf bu bile aracı satın aldırmaya yeter. Artık her yerde elektrikli araç şarj istasyonları olsa da ülkenin bir ucundan diğerine şarj etmek için durmadan gidebilmek o kadar büyük bir lütuf ki. Lucid Air olağanüstü bir otomobil ve piyasadakilerin de en güzeli. İçi neredeyse bir Bentley kadar geniş ve yer kaplayan baterilere rağmen bagajda kalabalığınız için hala yer var. Tesla'lar ilk çıktığında, geleceğe dokunuyor gibi hissetmiştik. Lucid Air Grand Touring de bana aynı hissi verdi ama bu kez deneyimim çok daha seksi, çok daha keyifliydi. –K.S.


YILIN SPOR OTOMOBİLİ: Aston Martin DB12

Bundan yıllar yıllar sonra bile harika görüneceğine emin olduğunuz bir araç varsa, o kesin Aston Martin'in DB serisindendir. 2003'te piyasaya çıkan, Ian Cullum tasarımı DB9 ile başlayan serideki tüm modeller, koleksiyonluk oldukları kadar çok hızlı gidebilen sanat eserleri oldukları için de tercih ediliyor. DB11 zaten terzi işi bir takım elbise giymiş atletik kaslı yapısıyla -akla James Bond geliyor- gönülleri çelmişti, şimdi bayrağı DB12 devralıyor. İçi, 200 bin Dolar'dan fazla fiyata satılan bir otomobil için yeterince gösterişli: Her şey deri veya karbon fiber kaplı, kullanışlı bir ekranı ve manuel sevenleri tatmin edecek düğmeleri var. Kocaman, tekerlekli bir iPad'i anımsatmayan bir otomobil içi görmeyeli çok zaman olmuştu.

Sırf lüks kabin için otomobil alınmaz elbette ama yine de Bowers + Wilkins 12 ses sistemi aklınızı çelebilir. DB12, direksiyonu tutup, gideceği yönü göstermenizin yettiği bir araç. Yol tutuşu hafif ve ince hareketlere hızlı cevap veriyor. Sport+ modundayken aracı sürdüğüm dağ yolundaki tüm küçük çakıl taşlarını, kozalakları ve diğer minik ıvır zıvırı ayaklarımın altında hissediyordum. Köşeleri dönerken, direksiyondaki pedalları kurcalamak yerine aracın kendi kendine hızını alçaltıp, yolu analiz etmesine izin vermek harika bir duygu. Aston Martin, DB12'nin 0'dan 100'e 3.5 saniyede çıktığını söylüyor, ama bundan çok daha hızlıymış gibi geliyor! 4.0 litrelik ikiz AMG V-8 motor, 671 BG sunuyor. Aracı şehir içindeki yollara veya uzun otoyollara çıkardığınızda, kendine hakim olmayı biliyor ve yol üzerinde yağ gibi akıyor. –K.S.

BİZE ULAŞIN