şte dünyanın terk edilen ürkütücü yerleri! Pripyat, Ukrayna Çernobil fekaleti yaşayan Pripyat 1986 yılında terkedildi. Hashima Adası, Japonya 1954 yılında kapatılan adada 5 binden fazla insan yaşıyordu. Oradour-sur-Glane Kasabası, Fransa 1944 yılında 2'inci Dünya Savaşı sonrasında Naziler tarafından 642 kişinin katledilmesiyle terkedildi. Maraş Mahallesi Kıbrıs 1974 yılında İkinci Kıbrıs Harekâtı sırasında Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından ele geçirilen bölgede kimse yaşamıyor. Bodie, California 1962'de koruma alanı kapsamına alınan bu bölgedeki insanlar altın arayışı nedeniyle bölgeyi terk etti. Imber, İngiltere 1943 yılında tahliye edilen bu bölge İkinci Dünya Savaşı sırasında müttefik askerlerin saldırı riskiyle karşı karşıya kalındığından boşaltıldı. Kolmanskop, Namibya 1954 yılında tamamen terk edilen bu bölgede madencilik beklenenden az geliştiğinden bölge sakinleri göç etti. Bu evinse perili olduğuna inanılıyor. Port Arthur, Tazmanya 1877 yılında kapatılan bu hapishanede 35 kişi öldü. O yıldan beri de koruma alanı olarak belirlenerek turistik ziyaretler için kullanılıyor. Fordlandia, Brezilya 1928 yılında Henry Ford tarafından kurulan bu fabrika ise beklenen etkiyi gösteremedi ve İkinci Dünya Savaşı'nda kapatıldı. Pyramiden, Norveç 1998 yılında terk edilen kömür madeni ocağı olan bu bölge turizme açılmak istense de henüz faaliyete geçememiştir. Spinalonga, Yunanistan 1957 yılında cüzzamlı kolonisinin yaşadığına inanılan bu bölge terkedildi ve bir daha kimse bu bölgede yaşamadı. Hayalet havaalanı görüntülendi! Tam 300 bin yolcuyu ağırlama kapasitesi olan terminale tek bir olcu bile giremedi. Yapımına 17 milyon Dolar harcanan ve Hindistan'ın Kuzey batısındaki Rajasthan şehrinde yer alan terminalin inşaatı 3 yıl önce tamamlandı. VIP salonu bile düşünülen terminalin bagaj sistemleri asla çalışmadı. Bekleme salonundaki koltukların üzeri kalın bir tabaka tozla kaplıyken boyalı duvarlarında da güvercin yer yaptı. Gelişen turizmiyle olarak anılan 'Altın Şehir'e 200 km uzaklıktaki terminalde 180 kişilik uçakları ağırlayan 3 pist hiç kullanılmadı. Hindistan yönetimi havaalanı projesini savunrak büyüyen turizm sektörüne havaalanının katkısı olacağını savunuyor. Havaalanının asla açılmayan VIP salonunda her şey tam anlamıyla düşünülerek tasarlandı.Büyük ve güneş alan yolcu bekleme alanlarındaki bagaj taşıma bantları toz kaplı. Terminal 12'inci yüzyıldan kalma kaleler şeklinde inşa edildi. Tuvaletlerinde çekilen bu fotoğraflarda üç yıl önce başlayan terminal çürümeye başladı. Terminale yakın çölde ölen hayvanların kemikleri havaalanının önünde duruyor. İşte hayalet terminalden ürküten fotoğraflar...