Spor ve şık olmayı bilen günümüz erkeklerinin tercihi olmaya aday CAN, Selçuklu dönemindeki taş ustaları ve sanatçılar tarafından kullanılan bağlılık sembolünden yola çıkarak hazırladığı 2016 Sonbahar-Kış koleksiyonunu 17 Mart 2016 Perşembe, saat 14:00’te, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul kapsamında bir defileyle tanıttı. Hasankeyf’teki tarihi yapılarda sıkça görülen bağlılık sembolünden yola çıkarak koleksiyonunu hazırlayan Can Yunus Çetinkaya’nın defilesi, Hasankeyf’in sular altında kalacak olmasıyla yok olma tehlikesine karşı eleştirel bir bakışın yanı sıra, taş oymacılığı gibi kalıcı eserler veren geçmiş dönem zanaatkarlarının artık siliniyor olmalarına karşı da bir haykırış niteliği taşıyor. Can markasının yaratıcısı ve tasarımcısı Can Yunus Çetinkaya, koleksiyonla ilgili çıkış noktasını “Erkek giyiminde yeni bir keşif yolculuğunda, daha çok sanat üzerine araştırma yaparken beni etkileyen Selçuklu mimarisinde kullanılmış olan ve günümüzde hala kullanılmaya devam eden çeşitli geometrik oyma ve kabartma taş süslemeleri oldu. 6. ve 7. yüzyıllarda ortaya çıkan, palmetlerle birbirini kesen, altıgen ve sekizgen gibi geometrik şekillerde oyulan taş süslemeleri...” diye anlatıyor. Bu koleksiyonla Can, tıpkı taş oymacılığı gibi, kalıcı eserler vermek üzere yola çıkıyor. Zamansız birer sanat eseri gibi tasarlanan parçaların tümü yün, ipek, pamuk gibi doğal materyallerden oluşuyor. Doğal malzemelerin yanında Can, koleksiyonun renk paleti için de doğadan ilham alıyor. Tüm koleksiyon renkleri, Can Yunus Çetinkaya’nın İzlanda seyahati sırasında Vatnajokull Mağarası (Kristal Mağara) ve bölgenin doğal güzelliklerinde bulduğu tonlardan seçildi. Derin okyanus mavileri, mercan yeşilleri, maskülen bordo tonlarının ağırlıkta olduğu koleksiyonda, tek parça büyük desenler dikkat çekiyor. Özellikle hazır giyime dair parçaların astarları, desen kullanımından nasibini alıyor. Erkeklerin hafta sonu gardıroplarının vazgeçilmezi olmaya aday pantolon ve ceketler erkeklerin spor ve rahat tarzda da şık görünebileceklerini haykırmalarına olanak tanıyor. Moda haftası boyunca The Core’da yakından görülebilen koleksiyonun styling’i Hazal İzci’ye, defile koreografisi Ferhan Aral’a, müzikleri Gökhan Bölükbaşı’na, video Fatih Dağlı’ya, saçlar Factory Cut & Color’a, defilenin ilgi çekici makyajıysa MAC Cosmetics’e ait. Can Yunus Çetinkaya Hakkında: Can Yunus Çetinkaya 1981 yılında doğdu. 1997 yılında hedef olarak seçtiği erkek moda tasarımcısı olma yolunda, tüm alt yapı eğitimini tamamladıktan sonra, 2004 yılında Milan Fashion Campus’de moda tasarım eğitimini tamamladı. 2005’ten günümüze, önde gelen yerli ve yabancı markalara, aksesuar, kumaş tasarımı, hazır giyim koleksiyonu ve moda danışmanlığı yapıyor. 2010 yılında tescilini almış olduğu “CAN” markası ile, yılda 2 ana koleksiyon hazırlayıp, Nişantaşı’ndaki merkezinde gerek firmalara gerekse kişiye özel satışını gerçekleştiriyor. Can kendini bir kaşif olarak tanımlıyor. Hedef kitlesi şehirden sıkılmış, kendine özgü abartısız detayları olan, şık spor giyen kişiler olup, her sezon yeni bir keşif projesi ile yola çıkarak koleksiyonlarını hazırlıyor. Koleksiyonunu yeni keşif ile bütünleştirecek şekilde, kendine özgü kalıp formları, renkler, desenler ve aksesuarları olan ürünlerle tamamlıyor. Hazırladığı koleksiyonların üniversitelerde eğitim amaçlı seminerler ile tanıtımını yapıyor, bir yandan da Marmara Üniversitesi’nde çeşitli projelerde öğretim görevlisi olarak yer alıyor.