Efsane saatlerin yıldönümü
Saat dünyasından yeni bir haber
Birkaç ay önce, mekanik saatleriyle tanıdığımız İsviçreli markaların ürettiği akıllı saatleri konu etmiştik. Markaların çağı ve talepleri karşılayabilmek için adım attığı akıllı saat teknolojisine İsviçreli markalardan TAG Heuer önderlik ediyordu. TAG Heuer, akıllı saatinin Apple Watch'la rekabet edebilmesi için dev bilişim şirketleri Google ve Intel'le işbirliği yapmıştı.
Yakın zamanda benzer bir haber Montblanc'dan geldi. Sosyal medya hesaplarından 'yakında marka için ilk olacak bir yeniliği duyuracaklarını' paylaşan marka, bir üçgen sembolü ve #BeAhead (Önde ol!) sloganıyla karşımıza çıktı. Yenilik 16 Mart tarihinde duyuruldu: Montblanc, lüks sektörün ilk akıllı saatlerinden birini ve markanın ilk akıllı saatini Montblanc Summit Collection adını verdikleri koleksiyonla ortaya koymuştu.
Dışının geleneksel saatçilik teknikleriyle ve içinin son ileri teknoloji bilgisiyle donatıldığını açıkladıkları 13 saatten oluşan serinin kadranında zıtlık yaratmak için Motblanc'ın çizgilerine uygun, retro bir tasarım kullanılmıştı.
Saatte bir akıllı saatte ilk defa kullanılan kubbemsi safir cam dışında kalp atışını ölçen ekran, Google Android Wear 2.0 işlemci yer alıyor; Uber, Runtastic ve Foursquare ile özel bir işbirliği bulunuyordu. Duyuruya göre ise bu saatler Mayıs 2017'den itibaren satışa sunulacaktı.
Bu haber, İsviçreli markaların teknolojiye ve pazarın talebine nasıl yaklaşacağını gösteren örnekler arasında. Markalar, gelecekte Montblanc örneğinde olduğu gibi bir yandan Exotourbillon gibi komplike mekanik saatler üretirken bir yandan teknolojiye uygun saatler üretme yoluna gidebilir. Bundan sonrası için merak ettiğimiz ise Montblanc'ın bu adımını takip eden markalar olup olmayacağı.