Yazı Güneş UYSALEFE Ekim ayında kapılarını açan Guggenheim New York'taki 'Paintings for the Future' sergisi, Hilma af Klint'e hak ettiği ilgi ve değeri sağladı. 1862–1944 yılları arasında yaşayan İsveçli sanatçı, spiritüel ilhamlarla imza attığı soyut çalışmalarının vefatını takip eden 20 yıl boyunca saklı kalmasını vasiyet etmiş olsa da uluslararası üne kavuşması biraz daha uzun vakit aldı ve 2018 onun yılı oldu. Popülerlikte birinci sırayı kaptırması henüz imkânsız görünen Frida Kahlo, sanatı kadar gardırobuyla Victoria & Albert Müzesi'nin bu yılki onur konuğuydu. Jenny Saville'inse adını daha sık duymaya alışmamız gerekecek; İngiliz sanatçı, 'Propped' adlı eserinin 12,4 milyon dolara satılmasıyla 'yaşayan en pahalı kadın ressam' titrinin yeni sahibi oldu. Londra'daki Frieze Fuarı, Tatiana Trouvé'nin 'The Shaman' yerleştirmesi başta olmak üzere kadın sanatçı temsilinin baskın oluşuyla konuşuldu. Ayrıca İstanbul'dan Galerist'in de Semiha Berksoy ile katılımcısı olduğu Frieze Masters'ta büyük ilgi gören, kadınları muazzam birer güç timsali olarak resmeden 17. yüzyıl Barok sanatçısı Artemisia Gentileschi'ye ait bir yağlı boya tablo, Viyana'daki bir açık artırmada 2 milyon dolara alıcı bularak Avustralyalı bir koleksiyonerin olurken bir diğer eseri 4,7 milyon dolara Londra'daki National Portrait Gallery koleksiyonuna katıldı. İstanbul'u anıp Dirimart'ın efsane Türk kadın sanatçı Fahrelnissa Zeid'i ağırladığı 'Tutkuya Övgü' retrospektifine duyduğumuz şükranı ifade etmesek olmaz.