Fabien Cousteau ile denizler altında 31 gün


Fabien Cousteau, dedesinin Conshelf II ismini verdiği sualtı sabit yaşam istasyonunda 30 günlük yaşantısını okumanın, hikâyelerini dinlemenin (ve deniz altındaki 30 gününü anlattığı Akademi Ödüllü "Işıksız Dünya" filmini izlemenin) onu hep çok heyecanlandırdığını anlatıyor, kendisinin de üzerine sembolik olarak bir gün eklediğini söylüyor.
Altı kişilik dalış ekibi, Fabien Cousteau önderliğinde, tarihler 1 Haziran 2014'ü gösterdiğinde 31 günlük deneme için dalış yaptı ve bir okul servisinden büyük olmayan (58 m2) bir sualtı sabit yaşam odasına yerleşti. Ekip, gece ranza biçimli yataklarında yatıyor, gündüzleri üzerine günü yazdıkları kâğıdı istasyonun duvarına asıyordu. Yedinci gün kâğıtta şöyle yazacaktı: "Bugün, 7. gün. Daha yapacak çok iş var." Günde 10-12 saatlik dalış ve çekimin ardından istasyondaki ufak masada güle oynaya yemek yeniyor, iş dönüşü evde neler yapılırsa o yapılıyordu. Yemekler genellikle damak tadına hitap eden şeyler değildi; astronotların yemeğiyle benzeşiyordu: Mikrodalgada pişirilen, sıcak suyla yapılan yemekler; tat katmak için üzerine dökülen sıcak soslar... 31 günün sonunda haz için yemek yeme duygusunu unutmuşlardı. Ekiplerin dalışlarda olduğu anlar ya da geceleri Fabien Cousteau'nun istasyonun penceresinden renkli balıkları izlediği, bu pencereye bakarak kitabını okuduğu sahneler ise unutulmazdı.
"Mission 31" ekibi akşam yemekten önce. Denizaltından Wi-Fi'yla ve Skyple'la anlık yayın da yapılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.