Ford, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da yılın motoru ödülünü kazandı. 34 ülkeden toplam 82 jüri üyesinin oy kullandığı Engine of the Year ödülü Ford'un 1.0 litrelik Ecoboost motoru aldı. Engine Of The Year'da Türkiye'yi temsil eden iki jüri de otohaber'den. Halit Bolkan ve Volkan Demirkuşak oylarıyla bu seçkin gazeteciler arasındaki yerini bu yıl da aldı. Ödülün son yıllarda olduğu gibi düşük hacimli ve verimli motorlara verilmesi, geleceğin motorlarının nasıl olacağı hakkında da sinyaller vermeye devam etti. Yılın motoru ödülünde ikinci sırada ise Ferrari'nin 4.5 litrelik V8 ünitesi elde etti. Üçüncü sırada ise, Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger yer aldı. Mercedes-Benz'in kompakt modellerinde sunulan 2.0 litrelik 360 HP güç üreten turbo ünite dördüncü sırada kendine yer edindi. Tesla Model S'te sunulan 306 HP, 367 HP ve 422 HP arasında güç üreten elektrikli motor da ilk beşte yer aldı. Bavyeralı marka BMW'nin performanslı motoru 6 silindirli üç litrelik TwinPower turbo motoru Tesla'nın elektrikli motorunun gerisinde kaldı. Bavyeralı marka BMW'nin performanslı motoru 6 silindirli üç litrelik TwinPower turbo motoru Tesla'nın elektrikli motorunun gerisinde kaldı. McLaren'ın 650S ve 12C modellerinde yer verdiği 3.8-litrelik V8 motoru 8'inci sırada. Son sırada ise, Audi'nin 310 HP gücüyle dikkat çeken ve Audi RS Q3 modelinde kullanılan 2.5 litrelik 5 silindirli benzinli motoru yer alıyor. Ekonomikliğin ve çevreciliğin arttığı bu dönemde, gözler bu kategoride kazananı arıyordu. Hepsinin olduğu gibi bu klasmanında bir favorisi vardı ve nitekim sürpriz olmadı. Ford'un EcoBoost motoru, yılın motorundan sonra bu ödülü de kazanmayı bildi. Düşük hacimli motor dendiğinde VW'i yabana atmak kesinlikle doğru değil. 1.4 litrelik TSI motoru geçen yıl olduğu gibi kategorisinde zirvede yer aldı. Nasıl ki Ford 1 litre ve altı kategorisine demir attıysa, BMW ve PSA grubun geliştirdiği 1.6 litrelik benzinli motor da kendi kategorisinde 2007'den bu yana zirvede yer alıyor. Bu yıl da tahtını kimseye bırakmayan bu motor, çok büyük bir gelişme olmadıkça bir kaç yıl daha zirvede yer alacağa benziyor. Alman markanın AMG versiyonlarındaki motor hacmi küçülüyor. Bu da ilk olarak A ve CLA Serisi'nde uygulamaya kondu. 2.0 litrelik motoruyla 360 HP güç üreten bu motor şu anda kategorisinde rakipsiz durumda... Audi, son dört yıldır bu ödülü bırakmaya hiç niyetli gözükmüyordu, nitekim 2014 yılının da bu kategorisinin birincisi yine 5 silindirli turbo ile Audi oldu. BMW'nin birçok modelinde kullanılan 6 silindirli 3.0 litrelik TwinPower turbo motoru geçen yıl kazanan Porsche 2.7-litre DI önünde ilk sırayı almayı başardı. Performans ve dinamizm kategorisine geldik. Geçen yıl olduğu gibi yine bu kategoride galip McLaren'ın 3.8 litrelik V8 motoru oldu. Bu motor şuanda 650S ve 12C modellerinde kullanılıyor. Kazananlar kulübünün değişmez markası Ferrari geçen yıl olduğu gibi bu yıl da zirvede yer aldı. 458 Italia ve Speciale'de kullanılan 4.5 litrelik V8 bu kategori de ilk sırada yer aldı. En Çevreci Motor Bu ödülü Tesla'nın elektrikli motoruna gitti. Bu motorun en çevreci motor seçilmesi ise kimseyi şaşırtmadı. Mercedes-Benz'in 2.0 litrelik turbo motoru En İyi Yeni Motor ödülünün sahibi oldu. Litre başına ürettiği 180 HP ile dikkat çeken bu motor, A45 AMG'yi 0'dan 100 km/s hıza 4.6 saniyede ulaştırmayı başarıyor. Geçen yıl F12 berlinetta'nın V12 motorunun kazandığı bu ödül, bu yıl 458 Italia ve Speciale modellerinde kullanılan 4.5 litrelik V8'e gitti. Hazırlayan: Burak Kaya