Otomatikle Tanışma

Ödül törenindeki konuşmasında şöyle diyordu Harwood: "Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki etrafımdaki birkaç arkadaşla birlikte unutulması mümkün olmayan bir değer yarattık. Buranın dışında, dünyanın pek çok yerinde de, yaptığımız işin her zaman takdir göreceğine eminim."

John Harwood, ödül töreninden yedi yıl sonra, 71 yaşında hayatını kaybetti. Orijinal Harwood saatleri, 30 bin adet kadar var ve bazı vintage saat satan internet sitelerinde veya özel forumlarda karşınıza çıkabilir. Öte yandan, onun bu icadına destek veren, onu herkesten daha fazla ciddiye alan İsviçreli saat markası Fortis, Harwood Otomatik Saatleri'nden ilham alan bir seri üretmeye başladı.

Harwood'un iki oğlu vardı ve ikisi de birbirinden farklı şekilde hayatlarını sürdürdü. Büyük olan Peter, Kanada'ya göç etti ve uçak mühendisi oldu. Diğer oğul John ise Harwood'un çırağı olarak Harrow adlı saat tamir dükkânında çalıştı. Babasının ölümünden sonra John, bir süre daha işleri yürüttü ve 2016'da emekliye ayrıldı. Harwood'un üç jenerasyon kadar süren işi, sessiz sedasız son bulmuştu. Ancak, geride bıraktığı çok ama çok önemli bir şey vardı: Patenti alınan dünyanın ilk otomatik saati.

1929'un Mayıs ayında, yüzlerce İngiliz dükkân, Harwood'un saatlerini 8 guineas (21 şilin değerindeki eski İngiliz altını – 1 şilin) fiyat etiketiyle satıyordu.

1950'lerin ortasında, Rolex, yeni otomatik saat mekanizmalarının tanıtımını John Harwood'un adını anarak yapıyordu. Zira ilanlarda hem onun hem de mekanizmasının görseli vardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.