Hazırlayan Mehmet ÇELİK İtalyan otomobil tasarımcısı Giorgetto Giugiaro ise tıpkı 20. yüzyılın bu iki önemli insanın otomobil dünyasındaki karşılığı olan biri. Geometriye ve sanata düşkün Giorgetto Giugiaro, aralarında Maserati Bora (1971), Volkswagen Golf (1974), Lotus Esprit (1976), BMW M1 (1978), Lancia Delta (1979) ve 'Geleceğe Dönüş' filmlerinin martı kanatlı ünlü zaman makinesi DeLorean DMC-12'yi (1981) tasarladı; ünlü tasarımcı halen Italdesign firmasıyla otomobil tasarım sanatına devam ediyor. 1970'lerin tasarım algısını değiştiren Gérald Genta, Patek Philippe Golden Ellipse (1968) ve bir kez görmenin bile hafızaya kaydetmek için yeterli olduğu Patek Philippe Nautilus (1976) saatlerini Altın Oran ilkesi doğrultusunda tasarladı. Mimarlık, geometri, sanat ile doğadaki uyum ve dengeyi simgeleyen, geçmişi antik çağlara uzanan bir formül olan Altın Oran'ı tarihte ilk kez eski Mısırlılar piramitlerin yapımında ve Yunanlar ise mimari yapılarda ve heykellerde kullanmıştı. (Bu terimi kullanan ilk kişi ise Leonardo da Vinci'dir. Temelde bölünen bir bütünün yan yana getirilen iki parçasının diğer büyük parçayı oluşturması prensibine dayanır; sayısal değeri ise 1.618'dir.) Gérald Genta, 'Kültüre ve ince zevklere sahip olunmadığı zamanlarda müşteriye her şeyi satabilirdiniz. Sonra işler değişti,' demişti. Değişen zaman, alışkanlıkları da değiştirmişti, saat tasarımı ve teknik özellikler daha önemli hale gelmişti. 1970'te bir gün Audemars Piguet'nin yönetim direktörü Georges Golay, Genta'yı aradı; ilk kez olacak şekilde çelik bir spor saat tasarlamasını istedi. Gérald Genta, gemi lombozundan ilham aldığı saati bir gecede çizdi. Royal Oak, 1972'de duyurulduğunda şaşkınlıkla karşılandı ama zamanla değeri anlaşıldı. Gérald Genta ayrıca Bvlgari Bvlgari (1975), Omega Constellation (1959), IWC Ingenieur (1976) gibi efsanevi saatleri de tasarladı.