Seyahat tutkusunu dünyaya aşılıyor
Yazı Seda KARAN
Bu yıl #DockersChallengers projesiyle yolları birleşen Matador Network'un kurucusu ve CEO'su Ross Borden ile başarı hikâyesini, marka ile yollarının nasıl kesiştiğini ve yeni projelerini konuştuk.
Yola çıkış sürecinizi kısaca anlatabilir misiniz?
Üniversiteyi bitirdikten sonra en iyi arkadaşlarımdan üçü ile birlikte dağlara tırmanmak için Güney Amerika'ya gittik. Peru, Şili, Arjantin ve Brezilya'da çok az parayla doğada yaşamanın tadını çıkardık. Aconcagua Dağı'ndan indiğimizde çok yorgunduk ama Arjantin'in Mendoza şehrinde iyi bir yaşam sürmenin ne olduğunu gördük. Dört ay boyunca hayalini kurduğumuz lezzetli bifteklerden bol bol yiyorduk. Bir hafta sonra Buenos Aires'e geçtik. Altı ay sonra param bittiğinde eve geri döndüm ve Kaliforniya'da yazılım satışı alanında kurumsal bir iş buldum. Güney Amerika'daki bu inanılmaz deneyimden sonra kurumsal Amerika'ya alışmam çok zor oldu. Çok sıkılmıştım ve mutsuzdum.
Matador Network'ün kuruluş hikâyesi nasıl başladı?
Bir yıl boyunca Silikon Vadisi'nde korkunç bir kurumsal şirkette çalıştıktan sonra keşfettiğim YouTube bana seyahat dünyasına yönelik benzer bir şey yapmam için ilham verdi. Ben de seyahat hikâyeleri anlatımı için bir şey yapmak istedim. Daha önce hiç iş kurmamış ve hiç web sitesi yapmamıştım. Başlamak için yalnızca 11 bin dolarım vardı ve bu sebepten kâğıt üzerinde başarı şansımız çok düşüktü.