Sinerjik İkili
1980'li yıllardaki homo sapiens ise, Michael Jackson ve David Bowie gibi kılıktan kılığa girmek, farklı karakterlere bürünebilmek ve moda ona istemediği kadar taşkınlık sunuyordu. Saat ise arzu veya eğlenceden çok bir ihtiyacı temsil etmekten, 1980'lerin bu enerjisinden faydalanarak sıyrıldı; babadan oğula geçen veya klişe bir yıldönümü hediyesi olan, ciddi suratlı Avrupalıların elde oya gibi işlediği kol saatleri, artık ağır değil, maceracı ve dinamikti, tıpkı "Geleceğe Dönüş"teki Casio gibi. Zaten film endüstrisi ve ünlü kültürü, bu evrimde saatlerin yeni benliklerinin lehine çalışmaktaydı. James Bond karakterinin saati hangi özelliklere sahipti veya David Beckham hangi markayı takıyordu? Modanın bir bacağını oluşturan yıldız isimlerle yürütülen PR stratejilerini, saat markaları da zamanla benimseyecekti. Moda markaları için saatçilikte bir üst lige geçiş ise, üretici firmalarla lisans anlaşmaları sayesinde saat tasarımlarına kavuşan Guess gibi hazır giyimcilerden daha farklı bir segmentin oluşumuyla gerçekleşecekti.