Sir HotStyle: Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’da Neler Oldu?

Istanbul Fashion Days, Istanbul Fashion Week derken olan oldu. Dünyada Fashion Week’lere format getiren IMG bu yıl Istanbul Fashion Week’i aldı, önce adını sonra çehresini değiştirdi. Başına da sponsorlar sponsorunu ekleyince, “Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI)” ortaya çıktı. Peki ne değişti? Bu sezon, 12-16 Mart tarihleri arasında, ikinci kez Antrepo 3’te gerçekleşen MBFWI’de işin içine iki büyük isim girince evvela içerisinin şekli şemalı değişmişti. Genel anlamda organizasyon daha şık ve başarılıydı. Geçen sene koğuş gibi olan basın odası bu sene lounge alanında etrafı açık ve ferah şekilde konumlanmıştı. Gerçi ikramlar daha kısıtlıydı ve en kötüsü de geçen seferde olduğu gibi sabit bir etkinlik fotoğrafçısı tarafından fotoğraflar doğrudan ortak klasöre yüklenmiyor, (Bkz. paranın kokusu) getty images’dan yayınlama hakkını satın almak suretiyle ancak alınabiliyordu. Bu işlem yurtdışında işe yarar; ama Türkiye’de zor. Hal böyle olunca tüm basın kendi fotoğrafçısıyla gereksiz fotoğrafçı kalabalığı yarattı. Podyumda olanları görüntülemek için yüzlerce fotoğrafçı medya pit alanındaydı. Bu da fotoğrafçılar arasında platformda yer almak isteyen, basına ayrılan, basın kartının son güne kalmadan tükenmesine sebep oldu. Lounge’daki Carlotta cafe’nin gurme mutfağı damakları şenlendirdi. Haftaya yine gelelim, dedirtti. Mercedes-Benz VIP lounge güzeldi, defile ve studio alanlarına girmek de genel anlamda pek sıkıntı yaşanmadı. Ancak bazı defilelerde LCV’ler yapılmış olmasına rağmen listelerde isimler bulunamadı. Her defile ve sunum için ayrı giriş kartları basılmıştı ki günümüz iPad çağında bu biraz israftı. (Yurt dışı defilelerinde isminiz iPad’de aranır, numaranız size söylenir; siz de bir zahmet aklınızda tutarsınız.)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.