Terörizmle savaş-İkiz Kuleler!
11 Eylül saldırılarından sonra dünya asla eskisi gibi olamadı. Herkesin aklında şu soru vardı: “Tüm bu yaşananların sorumlusu kimdi?” Yanıt hiç gecikmeden geldi; Usama Bin Ladin ve El Kaide. Fakat bu yanıt bazılarını tatmin etmedi, çünkü onlara göre sorgulanması ve açığa çıkarılması gereken noktalar vardı. Bir sürü komplo teorisi üretilmeye başlandı. Derken, Dylan Avery, Korey Rowe ve Jason Bermas adlarındaki üç üniversite öğrencisi, bu komplo teorilerini harmanlayarak “Loose Change” adlı filmi çektiler ve internet üzerinden yayınladılar. İlk film Nisan 2005’te yayınlanmış ve 2.000 dolara mal olmuştu. Ardından Kasım 2005’te, 6.000 dolara mal olan filmin ikinci versiyonu yayınlandı. Son olarak Ağustos 2006’da, çeşitli düzeltmelerin yapıldığı en son versiyon internet ortamına sürüldü. İşte bu tarihte de Türk medyası bu filmi keşfedip, manşetlere taşıdı. Fakat “Loose Change” filmindeki iddiaları çürütmek amacıyla çekilen “Screw Loose Change” adlı filmden, birkaç köşe yazarı dışında kimse bahsetmiyordu. Aslında bu filmi izlemeden “Loose Change”in kesin olarak doğru olduğu yargısına varmak yanlıştı. İşte, karşıt fikirleri savunmaktan öte, dünyanın fikirsel anlamda bölündüğü iki kutbun sözcülüğünü yapan bu iki filmi izledik ve iddialarını maddeler halinde sıraladık. Okuyun, son kararı siz verin.
Loose Change’in iddiaları:
• 77 uçuş numaralı uçağı Pentagon’a çarpması için yönlendiren hava korsanı Hani Hanjour, küçük bir uçağı bile doğru düzgün indirip kaldıramıyordu. İsmi açıklanan kişinin becerileri böyle bir eylem için yetersizdi.
• Uçağın Pentagon binasına çarpmadan önce, en azından binanın duvarları dibinden başlayan çim alandan geçmiş olması gerekiyordu. Fakat görüntüler incelendiğinde, çimlerde herhangi bir deformasyon olmadığı görülüyor.
• Pentagon’a uçak çarptığına ilişkin herhangi bir kanıt yok. Uçağın parçaları nerede? Resmi açıklamaya göre, jet yakıtından kaynaklanan güçlü ısı nedeniyle tüm uçak buharlaşmıştı. Bu iddianın doğru olduğunu kabul edersek, aynı yüksek ısıda, kimlik tespiti yapılan insan vücutları neden buharlaşmadı?
• Uçağın çarptığı söylenen delik çok küçük. Bu kadar büyük bir uçak, bu kadar küçük delik açmaz.
• Pentagon’un içteki duvarında bir uçağın burnu büyüklüğünde delik var. Nasıl olur da uçağın hafif karbondan oluşmuş burnu, Pentagon’un güçlendirilmiş duvarlarını geçip böyle bir delik açabilir?
Screw Loose Change’in karşı iddiaları:
• Loose Change bu iddiayı, Hanjour’un küçük bir uçak kiralamak için geldiği Freeway Havaalanı uçuş eğitmenlerinden Marcel Bernard’ın anlatımlarına dayandırıyor. Fakat Bernard, daha önce de şu demeci vermiş: “Hanjour’un uçağı indiriş ve kaldırışlarında problem vardı. Ama bu, zaten havada olan bir uçağı Pentagon’a yönlendiremeyeceği anlamına gelmiyor.”
• Hiçbir resmi rapor uçağın önce çimlere, sonra da Pentagon’a çarptığı hususunda en ufak bir veri içermiyor.
• Uçaktan iz kalmadığı iddiası yanlış. Uçağın yanarak yok olduğu iddiası da uydurma. Resmi raporlarda bu yönde en ufak bir açıklama yok. Dolayısıyla insan parçaları da buharlaşmadı ve kimlik tespiti yapılabildi.
• Burada da yanlış bir yönlendirme söz konusu. Loose Change’in seçtiği resimde Pentagon duvarında küçük bir delik varmış gibi görünüyor, fakat aynı resmin sol tarafında kocaman bir delik daha var.
• Pentagon’un sadece dış duvarı güçlendirilmişti ve en alttaki iki katın duvarı daha zayıftı. Uçak bu kısma çarptı. Ama o deliği açan uçağın burnu değil, daha sert bir parça olan ön iniş takımlarıydı.