Yeşilin gücü adına

Görsel efekt uzmanlarının çekimlerde dikkat ettiği birkaç önemli nokta var. Bunlardan ilki arka fonun boyutu. Arka planın, oyuncuların boyuna ve hareket alanına göre ayarlanması ve oldukça geniş bir alanı kaplaması bu tekniğin olmazsa olmazlarından. Dikkat edilen ikinci faktör ise arka planın kalitesi.

Tekniğin bir gereği olarak kullanılan arka fonların, mükemmel derecede pürüzsüz olması gerekiyor. Bunun nedeni zemindeki herhangi bir pürüzün gölge oluşturma ihtimali. Oluşan herhangi bir gölge de son görüntünün kusurlu görünmesine neden olur ve çekilen görüntüler kullanılamaz hale gelir.

Dikkat edilen diğer bir önemli nokta da seçilen arka fonun rengi. Bu noktada ön planda olan renklerin parlak yeşil ve mavi olduğunu belirtmek gerek. Şimdi "Niçin bu iki renk kullanılıyor?" sorusunu sorabilirsiniz. Şöyle açıklayalım; bunun nedeni bu iki rengin ten rengine en uzak renkler olması. Bu da yazılımların insan kullanılan sahnelerde sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlıyor. Parlak yeşilin maviden daha fazla tercih edilmesinin sebebi ise rengin sahip olduğu kontrast (zıtlık) oranı ve insanların pek de bu renkte kıyafetler giymeyi tercih etmemesi. Lakin bu iki rengin bir arada kullanıldığı, görüntü içinde görüntü kullanımı gerektiren durumlar da mevcut. Örneğin, stüdyoda çekilen, arka planında dev ağaçların bulunduğu bir kumsalda küçük bir dinozorun başını okşayan bir kız çocuğunu yansıtan sahnede olduğu gibi. Burada kızın arka planındaki fon parlak yeşil iken sevdiği dinozor genellikle mavi bir obje olarak kullanılıyor.

Çekimlerde önemsenen bir diğer faktör ise ışıklandırma ve oyuncunun sahnedeki konumu. Bu noktada CGI teknolojisinin baş düşmanlarından olan gölge oluşumunu tetikleyebilecek şekildeki ışık kurulumlarından kaçınılması gerekiyor. Çekim ekibi bu nedenle öncelikle her noktayı aynı derecede aydınlatacak spot ışıkları kullanıyor. Birbirinden uzakta, farklı açılarda konumlandırılan spotlar ile de gölgelerin oluşumu kamera kadrajının dışında sağlanıyor. Böylece çekilen görüntü, bilgisayar yazılımında hatasız bir şekilde işlenebiliyor. Bu noktada oyuncunun sahnedeki konumu da en az ışık kadar önem arz ediyor. Oyuncunun fona ne çok yakın ne de çok uzak bir konumda hareket etmesi gerekiyor.

BİZE ULAŞIN