Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?

Esquire Stil Direktörü Johnny Davis, markanın kurucusu Sylvain Berneron ile konuştu.

Babanızın Rolex'inden ve aynı saatin bugün dört kat daha pahalı olduğundan bahsettiniz. En ünlü saat markaları son birkaç yıldır hızla artan kârlar elde etti. Sizce gelecek onlar için ne vaat ediyor?

Eğer şu anda saat endüstrisinin geleceği üzerine bahse girmem gerekseydi, bir tarafta pazarın yüzde 80'ini yavaş ama emin adımlarla yutacak olan en büyük 10 markanın olduğunu düşünürdüm. Diğer tarafta ise bağımsız markaların olağanüstü büyümesi var. H. Moser & Cie, MB&F, De Bethune, F.P. Journe gibi markaların hızlı gelişimi. Bunlar küçük ölçekli şirketler yine de güçlü bir talebe sahipler ve pazarda kendilerine kalıcı bir yer açmayı başardılar. Ayrıca Urwerk ve arkadaşım Simon Brette de var.

Bunlar çok popüler markalar.

Halkla ilişkiler açısından ve pazardaki yüksek talep açısından evet öyleler ama rakamlara bakarsanız Breitling'e kıyasla bu işletmelerin hiçbir anlamı yok.

Evet ama fiyatlar kat kat daha yüksek.

Doğru ve endüstrinin ne kadar ilerlediğini de buradan anlıyorum. Bana göre fiyat sıralamasında en kötü yer 1.500 CHF civarında satılacak saat üretmektir. Ürünü ayırt edici kılmak için yeterli kaynağınız olmadığında Apple Watch ile kafa kafaya yarışıyorsunuz demektir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.