Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?

Esquire Stil Direktörü Johnny Davis, markanın kurucusu Sylvain Berneron ile konuştu.

Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?

Mirage neden riskli bir saat?

Zaten yeni bir saat markası oluşturmak her start-up projesi gibi riskli bir girişimdir. Üstelik benim gibi yeni bir saat yaptığınızda ve özellikle yeni bir mekanizma oluşturduğunuzda, mekanizmanın geliştirilmesi ve üretimi tüm yatırımın yaklaşık yüzde 70-75'ini temsil eder. Dolayısıyla, yeni mekanizma bana yaklaşık 700.000 CHF'ye mal oldu. İş açısından bakıldığında istenen şey yatırımı korumaktır. Bu yüzden markalar genellikle yuvarlak mekanizmalar yapar. Böylece, bir tasarımınız başarısız olursa aynı mekanizmayı farklı bir kasada yeniden kullanabilirsiniz. Oysa benim tasarımımda kasa ve mekanizma iç içe geçmiş durumda. Saatin şekli mekanizmanın asimetrik olmasından kaynaklanıyor. Yani [saati satamazsam] bu mekanizmaları başka türlü kullanamam. Bunun da ötesinde, sanatçılara özgü bir şımarıklık yaparak saatleri bütünüyle altın olacak şekilde ürettim.

Tasarımcı olarak konuşmak gerekirse bu durum çok heyecan verici. Ancak projemi gerçeğe dönüştürmek istediğimde başlangıçta hayal bile etmediğim engellerle karşılaştım. Bunlardan biri de tedarikçileri üretime ikna etmem gerekmesiydi. Bana "Bize göre bu yaptığın profesyonel bir intihar sayılır. Eve git ve tekrar düşün. Bunu senin için yapmak istemiyoruz" dediler. Yeterli paranız, iyi bir fikriniz ve bunu yapmak için zamanınız olduğunda, artık ilerlemeye hazır olacağınızı düşünürsünüz, değil mi? Öyle bir dünya yok. Bu yüzden çok zorlamam gerekti. Tedarikçiler risk almak istemedikleri için ödemenin tamamını yapmayı kabul ettim. Üstüne bir de 18 ay bekledim. Yani finansal risk muazzamdı. Breitling'de sonsuz kaynağım vardı. Ancak bu tür projeler büyük markalarda yapılamaz. Çünkü rakamları bir Excel sayfasında bir araya getirdiğinizde hiçbir şey mantıklı durmuyor. Mesele şu ki alınan risk sağlayacağı faydaya göre çok orantısız.

BİZE ULAŞIN