Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?

Esquire Stil Direktörü Johnny Davis, markanın kurucusu Sylvain Berneron ile konuştu.

Mirage neden riskli bir saat?

Zaten yeni bir saat markası oluşturmak her start-up projesi gibi riskli bir girişimdir. Üstelik benim gibi yeni bir saat yaptığınızda ve özellikle yeni bir mekanizma oluşturduğunuzda, mekanizmanın geliştirilmesi ve üretimi tüm yatırımın yaklaşık yüzde 70-75'ini temsil eder. Dolayısıyla, yeni mekanizma bana yaklaşık 700.000 CHF'ye mal oldu. İş açısından bakıldığında istenen şey yatırımı korumaktır. Bu yüzden markalar genellikle yuvarlak mekanizmalar yapar. Böylece, bir tasarımınız başarısız olursa aynı mekanizmayı farklı bir kasada yeniden kullanabilirsiniz. Oysa benim tasarımımda kasa ve mekanizma iç içe geçmiş durumda. Saatin şekli mekanizmanın asimetrik olmasından kaynaklanıyor. Yani [saati satamazsam] bu mekanizmaları başka türlü kullanamam. Bunun da ötesinde, sanatçılara özgü bir şımarıklık yaparak saatleri bütünüyle altın olacak şekilde ürettim.

Tasarımcı olarak konuşmak gerekirse bu durum çok heyecan verici. Ancak projemi gerçeğe dönüştürmek istediğimde başlangıçta hayal bile etmediğim engellerle karşılaştım. Bunlardan biri de tedarikçileri üretime ikna etmem gerekmesiydi. Bana "Bize göre bu yaptığın profesyonel bir intihar sayılır. Eve git ve tekrar düşün. Bunu senin için yapmak istemiyoruz" dediler. Yeterli paranız, iyi bir fikriniz ve bunu yapmak için zamanınız olduğunda, artık ilerlemeye hazır olacağınızı düşünürsünüz, değil mi? Öyle bir dünya yok. Bu yüzden çok zorlamam gerekti. Tedarikçiler risk almak istemedikleri için ödemenin tamamını yapmayı kabul ettim. Üstüne bir de 18 ay bekledim. Yani finansal risk muazzamdı. Breitling'de sonsuz kaynağım vardı. Ancak bu tür projeler büyük markalarda yapılamaz. Çünkü rakamları bir Excel sayfasında bir araya getirdiğinizde hiçbir şey mantıklı durmuyor. Mesele şu ki alınan risk sağlayacağı faydaya göre çok orantısız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.