Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?

Esquire Stil Direktörü Johnny Davis, markanın kurucusu Sylvain Berneron ile konuştu.

Saat merakı nasıl başladı, hep ilgili miydin?

Babam ve amcalarım geleneksel saatçilerdi. Etrafım Rolex Submariner ve benzerlerini takan insanlarla çevriliydi. Olağan şüpheliler olarak onları gösterebilirim. Ancak o dönemlerde [saatler] bugün olduğu gibi büyük bir olay olmaktan çok uzaktı. Hatta bir gün babam Submariner ile bahçeye çıkmıştı sonra bileğini rahatsız ettiği için saati çıkartıp çimlere fırlatmıştı. O zaman saatler bugünkü fiyatlarının yüzde 25'ine satılıyordu. Babam saatini 2.500 CHF'ye almıştı. Çocukken hobi olarak daha çok motosiklet yarışlarıyla ilgileniyordum. Saatlerle ilgilenmek yerine motosiklet sürmenin hızı ve heyecanı beni daha çok cezbediyordu.

Biraz da Breitling'deki işinizden söz eder misiniz?

Küçük bir ekiple işe başladım çünkü yeni yönetim göreve geldiğinde Breitling'in kurumsal bir ürün geliştirme ekibi yoktu [Georges Kern, IWC Schaffhausen CEO'su olarak 15 yıllık başarılı bir görev süresinin ardından 2017'de Breitling'e katıldı. Onun liderliğinde Breitling son iki yılda cirosunu iki katına çıkararak katlanarak büyüdü]. O zamanlar sürekli tedarikçilerle çalışıyorlardı. Yani Breitling kendi kasasını bile yapmıyordu. Kendi ürünlerini tasarlamıyordu. Bunların hepsi eski günlerdeki gibi dışarıda yapılıyordu. Biz de ürün geliştirmeye başladık. Dört kişiyle başladık ama beş yıl sonra [2024 başlarında] ayrıldığımda neredeyse 60 kişi olmuştuk. Orada geçirdiğim zamandan büyük keyif aldım. Çok şey öğrendim. Yönetim, büyük ölçekli üretim, ciroyu artırmanın getirdiği mali düzen hakkında çok şey öğrendim. Yıllık 400 milyon dolarlık bir ciroyla başladık, şimdiyse bir milyara yaklaştı. Benim için muazzam bir yolculuktu.

Başarının en önemli kısmı koleksiyonu yenilemekten kaynaklanıyor galiba.

Son derece yoğun geçen beş yıl boyunca tüm portföyü baştan sona yeniden inşa ettim. Ben ve ekibim beş yıl içinde yedi yeni kalibre [mekanizma] dahil olmak üzere 12 koleksiyon geliştirdik. Başlangıçta oldukça kolaydı. Başladığımızda 600 referanstan [yani farklı modellerden] oluşan bir ürün portföyümüz vardı. Açıkçası bence hepsi aynıydı.

Berneron saatleri Breitling saatlerinden çok farklı, kesinlikle başka türlü bir müşteri için üretilmiş diyebiliriz. Ama Breitling için çalıştığınızda, köklü bir marka için çalışıyorsunuz demektir. İşiniz sadece markanın DNA'sını takip etmek miydi?

Çalıştığım süre boyunca hiçbir zaman kendi zevkimi işe yansıtmaya çalışmadım. Dediğiniz gibi, bir tasarımcı markaya hizmet etmek için oradadır. Yabancı dilini markaya göre uyarlayabilmeli. Breitling'de yaptığım işi BMW'de yapmıyordum. Eğer bir aşçıysanız ve büyük bir restoranda işe alındıysanız, kendinize göre değil o restoranın tarzına göre yemek yapmalısınız.

Aynı anda hem Brietling'de büyük işleri yürütmek hem de Berneron üzerinde çalışmayı nasıl başardınız?

Geçtiğimiz üç yıl içinde Breitling için ayırdığım zamanı önce yüzde 80'e, sonra da yüzde 50'ye düşürmek zorunda kaldım. İki ay öncesinden itibaren artık zamanımın yüzde 100'ünü Berneron'a ayırıyorum. Şimdi her yıl bir lansman olmak üzere 12 yıllık bir iş planım var. Eğer işimi doğru yaparsam, 2035'te dört koleksiyonumuz, 16 referansımız [farklı saat modelleri] ve yılda yaklaşık 350 adet üretimimiz olacak. Her zaman çok küçük partiler halinde olacağız. Ayrıca geliştirmemiz gereken sekiz mekanizma daha var. Şu anda önümüzdeki ay teslim edeceğimiz ilk parçaların montajı üzerinde yoğun bir şekilde çalışıyorum. Ayrıca Ekim ayında tanıtacağımız ikinci lansman için hazırlanıyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.