Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?

Esquire Stil Direktörü Johnny Davis, markanın kurucusu Sylvain Berneron ile konuştu.

Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?

Hatırlıyorum. Halk sağlığı organizasyonu NHS için özel bir saat bile çıkarmıştınız. O dönem diğer markalar sessizliğe bürünmüştü.

Evet, aynen öyle.

Büyük bir markada ürün geliştirme nasıl yürütülüyor? Müşteri talebini mi takip ediyorsunuz yoksa trendleri mi? Yeni bir kategoriye girmeye nasıl karar veriliyor?

Bu çalıştığınız markaya göre değişir. Richemont çok daha analitiktir. Dolayısıyla, yeni bir ürün tasarımı için verilen bilgi önceki ticari başarıya dayanır. Bu da marka oluşturmanın çok güvenli bir yoludur. Ama aynı zamanda, bence partiye her zaman geç gelmenin nedeni de budur. Tarihin tekerrür ettiğine inanmıyorum. Olanlardan yola çıkarak gelecekte ne olacağını söylemek zor. Tasarımcılar daha keskin ve yaratıcı olabilmek için trendlerin nabzını tutmalı ve pazarın nereye gideceğini tahmin etmeye çalışmalı. Örneğin, Mirage'a üç yıl önce başladım ve o zamanlar 38 mm'lik som altın bir saat yapmak bir saçmalıktı. Bu yüzden tedarikçiler bana defolup gitmemi söylediler. Hatta "Sen delisin! Bu saati asla satamayacaksın. Zamanımı boşa harcama. Paranı çöpe atma. Başaramazsın" bile dediler.

Şu anda piyasa sıra dışı ve gösterişli elbise saatleri için çıldırıyor. Bu da vizyon sahibi olduğunuzu gösteriyor.

Bilemiyorum. [Berneron'da yılda 24 saat üretiyoruz. Ve Cenevre Saat Günleri'nin ardından sonraki iki hafta boyunca günde 50 e-posta alıyordum. Şimdi yavaşladı ama yine de günde yaklaşık 15-20 e-posta alıyorum. Bütün e-postaları da yanıtlıyorum. Üstelik bana "Neden bu kadar az ürettiğinizi anlamıyorum" diye serzenişte bulunan pek çok koleksiyoner var.

Aslında [daha fazla saat üretmeyerek] milyonları masada bıraktık. Ancak [Mirage'ın] nasıl ana akım bir ürün olması gerektiğini anlamıyorum. Özellikle henüz genç bir bağımsız saat üreticisi için kaliteli koleksiyonerliği teşvik etmenin önemli olduğunu düşünüyorum. Çok açgözlü olmamak ve makul miktarda üretmek -nadir kalabilecek kadar az üretim yapmak ve iş için finansal ölçütlere sahip olabileceğimiz kadar değerli kılmak- muhtemelen doğru dengedir. Bu arada çılgın teklifler de aldım. Dünyanın en büyük üç perakendecisinden biri tek seferde beş yıllık üretimi satın almayı teklif etti.

BİZE ULAŞIN