Sloganların mesajı var

Yazı Gökçecan YÜREKLİ

Chelsea'de King's Road üzerindeki Mr. Freedom mağazası, 60'lı yıllarda Disney'den esinlenerek sloganlı tişörtler üretti. Modanın dahi kadını Vivienne Westwood ise durumu ileriye taşıyarak slogan konusuna politikayı dahil etti. Katharine Hamnett'in 80'lerde yarattığı mesaj içerikli tişörtler ise Sonbahar/Kış 2018/19 sezonunda slogan trendinin derinine inerek konuyu inceleyecek noktaya taşıdı bizi.

Moda sektörünün sevilen isimlerinden Maria Grazia Chiuri, 2016 yılında Dior podyumunda, üzerinde "We should all be feminists" yazılı tişörtü görücüye çıkarttığında bir süredir raflarda bekleyen 'slogan akımı'nı yeniden canlandırdı desek abartmış olmayız. Peki ihtişamlı olduğu kadar sadeliğini de koruyan, yıllardır moda dünyasının devleri arasında yer alan Dior podyumunda üzerinde yazı olan basic tişörtlerin işi neydi? Cevap 'politika'. Tıpkı her sezon değişen trendlerin, dönüm noktası yaratan moda akımlarının derinine indiğimizde karşımıza çıkan cevap gibi.

BİZE ULAŞIN