Sloganların mesajı var

Vetements'ın geçtiğimiz sezonlarda, ABD'nin başkanlık seçimleri ve sonrasında piyasaya çıkardığı hoodie'lerini hatırlıyor musunuz? Özellikle son yıllarda öne çıkan kadın dayanışmasını ve feminizmi tasarımlarına taşıyan, AB ülkelerine sempatisini hoodie'lerin üzerine yazan Vetements'ı ve bunun gibi nice markayı göz önünde bulundurduğumuzda görüyoruz ki, Hamnett'in başlattığı akım günümüze kadar -bazen de dilini sertleştirerek- devam etti. Fawcett Komisyonu'nun Elle dergisi ve Whistles ile işbirliği içinde gerçekleştirdiği "This is what a feminist looks like" projesi ya da İngiliz milletvekili Caroline Lucas'ın kendi meclislerinde, tabiri yerindeyse isyan etmek için kullandığı "No more Page Three" tişörtü, yakın zamanda politik sloganlar & moda ikilisinin ilişkisini en güzel örnekleyen olaylar oldu. Yine de sloganlar, her zaman isyan etmiyordu kıyafetlerin üzerinde. 2006 yılında Henry Holland, kendi sloganlı tişörtlerine komik (kimilerine göre değildi) yazılar ekledi. Üzerinde "Cause me pain Hedi Slimane" ve "Do me daily Christopher Bailey" yazan tişörtler, tasarımcının adıyla en çok anılan tasarımları haline geldi. Öyle ki, Holland'ın markasının 10. yılında düzenlenen defilesinde, modeller podyumda bunun benzeri sloganlar taşıyordu üzerinde. "Let's breed Bella Hadid", "Give us a toss Karlie Kloss" ve "I'm yours for a tenner Kendall Jenner" tişörtleri, ortalığı tam anlamıyla kasıp kavurdu. Henry Holland ise Hamnett ile karşılaştırıldığında, "Onun tişörtleri ciddi mesajlar içeriyordu, benim amacım ise moda endüstrisinin kendine gülmesini sağlamaktı." diye açıklama yaptı.

BİZE ULAŞIN