Yazı Begüm Koçer Yeni rotanın sinyalini veren Moncler Grubu'na bağlı İtalyan marka, bu sene ilk kez erkek moda haftası sırasında Milano'da bir etkinlik düzenledi. Aslında bu defileden tam olarak ne beklediğimizi bilmesek de Stone Island, yeni koleksiyonunu üç katlı metal iskele ve her katında paralel şekilde duran modellerle sundu. Bazıları bu sunumu severken, bazıları buna çok anlam veremedi. Siber-punk elektronik müziği ve kırmızı spotlar değişik bir atmosfer yaratmıştı. Acaba bu, sektöre bir çeşit otorite mesajı mıydı? Bu konseptin amacı, markanın yeni koleksiyonu tanıtmaktan ziyade Milano Moda Haftası'na ve sektöre bir iz bırakma isteği olacak ki, modellerin hiç hareket etmediği iskelede kıyafetlerin detaylarını görmek oradaki misafirler açısından pek mümkün değilmiş. Tabii ki dijital medya sayesinde etkinliğin hemen ardından yayınlanan görsellerde kıyafetlerin de detaylarına hakim olduk. Askeri ve astronot üniformalarını andıran bu kıyafetlerde aslında görsel detaylardan çok kullanılan materyaller dikkat çekiyor çünkü bu kıyafetler, nanoteknoloji kullanılarak metalin ipliğe dönüşümü sonucu tasarlanmış. Fakat bu Stone Island'ın kıyafetlerinde ilk metal kullanımı değil. Metal içeren ilk Stone Island koleksiyonu olan Sonbahar 1999-2000 koleksiyonundan arşiv niteliğindeki parkanın yeniden ele alınmış haline, bu koleksiyonda da yer verilmiş.