“Touche, Sadece Moda Değil, Bir Kültür Hareketi”
Touche markasının kurucusu Cem Öztürk, yaratıcı ekibi ve tasarım süreci; modest giyimi, sürdürülebilirlik çalışmaları ve gelecekteki hedefleri hakkında merak edilenleri paylaşıyor.
"Evet, bir moda markasıyız ancak bu kadar kapsamlı bir çalışmayı sadece moda alanında değerlendirmek haksızlık olur, biz bir kültüre şekil verdik."
Şu ana kadar bir tasarımcı ya da bir marka ile yaptığınız ortak koleksiyonlardan, markanızı en iyi şekilde yansıttığını düşündüğünüz ortak koleksiyon hangisidir?
Bu işbirlikleri bizim çok sevdiğimiz, enerjimizi daha da yükselten ve akışımıza renk katan özel imza çalışmaları. Bu çalışmaları birbiriyle kıyaslamak mümkün değil çünkü her birini farklı dinamikler üzerinden, farklı zevk ve çizgilere hitap edebilmek için özenle seçiyoruz. Özünde her koleksiyonun çizgisi ve Touche kimliğiyle kesiştiği noktalar kendisine has. Bu yüzden bütün ortak çalışmalarımız bizi farklı bir açıdan yansıtır ve her biri ayrı ayrı çok değerlidir.
Şu ana kadar çıkardığınız koleksiyonlardan bir favoriniz ya da arkasında yatan hikâye bakımından sizi etkileyen bir koleksiyon var mı?
Gerçekten koleksiyonlarımızın hepsi ayrı bir hikâye, her biri hayata apayrı bir yaklaşım getiriyor. Kimisi içinde bulunduğu dönemde büyük ilgi görüp görevini tamamladığında yerini bir diğerine bırakıyor, kimisi ise kendini yenileyerek devam eden bir çizgi oluşturuyor. Bu açıdan bakınca gözbebeğimiz olan birkaç özel koleksiyon var elbette. Örneğin "Golden Cut" bunlardan biri. Kreatif direktörümüz Zeynep Can Gizer'in şahsen üzerinde çalıştığı çok özel bir koleksiyon "Golden Cut". Touche kadınlarının imza bir görünüm oluşturmak istediklerinde ilk akıllarına gelen koleksiyon budur. Parçalar, sanki zaman geçtikçe daha da değer kazanıyor. Yeni eklenen tasarımlar, asla bir öncekini gölgede bırakmıyor. İnanır mısınız hala serinin ilk parçaları için "Stok yenilenecek mi?" soruları alıyoruz. Hayatın içinde bir yıldız gibi parlayan, zarif ama iddialı bir duruş "Golden Cut". Sanırım bu duruş benim favorim.
Tasarım süreciniz nasıl işliyor? İlk fikirden nihai ürüne kadar hangi aşamalardan geçiyorsunuz?
Ar-Ge çalışmalarımız aralıksız olarak devam ediyor. Hem müşterinin nabzını hem de global trendlerin akış yönünü takip ediyoruz. Dünya genelinde her geçen gün artan tüketim hızı moda sektörü için de geçerli. Her şeyin bu kadar hızlı değiştiği bir dünyada kreatif işlerin bu tempoyu yakalaması güç gibi görünse de biz tasarım çalışmalarında zamanın bir adım ötesindeyiz. Sizler bugünün koleksiyonlarını giyerken biz yaklaşık bir yıl sonrasının taslaklarını hazırlamaya başladık bile. Anlayacağınız ritmi çok yüksek bir iş. Üretim kısmı ise başlı başına bir süreç. Bu süreç, ürünlerin hammadde ve teknik özelliklerine göre farklılık gösteriyor.