Haber & İllüstrasyon: Damla Yüce Virgil; mağazalarından reklam kampanyalarına, oyuncu seçimine ve hatta kendisine gönülden bağlı ünlülere kadar, görsel kimliğinin her yönünü değiştirerek Louis Vuitton'u yeniden canlandırdı diyebiliriz. Abloh'un Kasım'da kansere yenik düşmesi, pek çok insan için de ilham kaynağı ve idol olan, böylesine genç ve zekice nüfuzlu bir şahsiyetin kaybından dolayı oldukça üzücüydü. Ancak, dünyanın en ünlü lüks markasıyla ilgili çalışmalarının, hâlâ çok fazla vaatte bulunurken kısa kesilmesi de bir o kadar trajik oldu. 20 Ocak Perşembe günü Vuitton, Abloh ve ekibi tarafından tasarlanan nihai koleksiyonu tanıtacak. Biz de öncesinde marka için en unutulmaz ve sektörde yön değiştiren anlarından sadece birkaçını özetlemek istedik. Sahneye Çıkış Abloh'un Vuitton için ilk İlkbahar / Yaz 2019 koleksiyonundan daha heyecanla beklenen bir tanıtımı hatırlamak zor... Seyirciler, defilede ön sırada oturanlardan ekran başında takip edenlere kadar, Virgil'in işlerine hayran olanlar ve karşı çıkanlar arasında eşit olarak bölünmüş görünüyordu. Ancak Abloh, kendinden önce gelen Kim Jones tarafından kurulan kodları zarif bir şekilde onaylarken bir yandan da erkeklerin şimdi nasıl giyindiğine dair daha rahat ve pragmatik bir görünüm sunan bir koleksiyonla herkesi şaşırttı. Ve bir gecede sansasyon haline gelen, look'ların üzerine yerleştirilmiş, harness'lardan ilham alan aksesuarları kim unutabilir? Listenin Olmazsa olmazı: Çantalar Louis Vuitton'ın gelmiş geçmiş en ikonik parçaları tartışmasız, çantalar. Virgil tasarılarını oluştururken, endişe duyduysa bile tasarılara baktıktan sonra bunu söylemek imkansızdı. İlk koleksiyonundan itibaren, House stilini yeniden yorumlaması kendinden emin ama nüanslıydı, markanın mirasına saygı duyarken kendi yeniliklerini eklemekten korkmadı. Alton Mason Çoğu kişi, Abloh'un Sonbahar / Kış 2019 koleksiyonunun ilkinin önüne geçemediği konusunda hemfikirdi. Her zamankinden daha büyük hacim ve ölçekle denemeler yaparken, bazı görünümler podyumdaki modelleri bunaltmış görünüyordu. Ama model Alton Mason'ın, uzun süredir Abloh'un ikonu olan Michael Jackson'a saygı duruşu niteliğindeki şovun finali, unutulmaz anlardan biri olarak kök salmıştı. Ayrıca spor ve sokak giyiminden ilham alan takımların lüks algısının yeniden yapılandırılmasında dizi başka markanın şablonunu oluşturmuştu. NIGO Virgil, Maison'daki ilk iş birliği için başarılı Japon tasarımcı ve DJ Nigo® ile bir araya gelerek kapsül koleksiyonunu çıkardığında henüz 18 aydır Louis Vuitton'daydı. Geleneksel sokak giyim kodlarını (göze çarpan desenler, rahat ama fikri ve felsefesi olan bir giyinme şekli) lüks modayla harmanlayan, denim üzeri damalı ve ekoseli yenilikçi tasarımlar anında tükendi ve ikisi marka arasında ikinci bir işbirliğinin yollarını da açmış bulundu. Devam işbirliğinde, Kreatif direktör Virgil Abloh ve Japon tasarımcı NIGO; LV2 koleksiyonunda Louis Vuitton'un ikonik tasarım dilini 60'ların mod stiliyle yorumlayarak, sokak giyimin geleceğini yeniden tasarladı. Bape ve Human Made'in kurucusu, sokak giyim ikonu, Japon tasarımcı Nigo'yla birlikte Abloh, stile taze bir soluk getirecek LV2 koleksiyonunu çıkaran Abloh, 'Nigo Projesi, inandığım her şeyin ve bulunduğum yere nasıl geldiğimin bir ifadesi' demişti. 'Sokak giyimden yola çıkan ve 60'ların mod estetiğine dayanan koleksiyonda, gençlerin yönlendirdiği alt kültürler bir araya geldi.' 'Yeryüzü cenneti' Cennet, Louis Vuitton'un FW2020 şovu ile yeryüzünde bir yer olmuştu. LV için hazırladığı Sonbahar/Kış 2020 koleksiyonu Heaven on Earth, daha ince, daha akıcı bir kesim ve sessizce bastırılmış bir palet sunarak terzilik vizyonunun en net damıtılmış halini gösterdi. Resimsel bulmacaların mucidi başarılı ressam Magritte tabloları esintileri taşıyan bulutlarla bezenmiş görünümler ve şovuyla, en silinmez izlenimi bırakan şovlardan biri oldu 'Heaven on Earth'. Air Force 1 Abloh'un Nike ile olan ilişkisi oldukça sağlamdı ve son on yılın en çok satan stillerinden bazılarını yarattı. O halde Abloh'un LV'nin marka içi spor ayakkabı tekliflerinin yanı sıra bir Nike iş birliği sunması mantıklıydı. İşbirliği duyurulur duyurulmaz, modeller en çok ilgi gören sneakerlar arasında zirveye yerleşmişti bile... 'Amen Break' Abloh'un Vuitton için sonraki koleksiyonları, Abloh'un rolüne olan güveni arttıkça, tutkularında giderek daha cesur hale geldi. Şüphesiz, artan satışlar ve yoğun ilgi gören koleksiyonlar da cesaretini katlıyordu. Amen Break adlı İlkbahar/Yaz 2022 koleksiyonu, kişiye özel öğeleri, pop renklerini ve Afrika etkilerine ek popüler kültür göz kırpmalarıyla birleştiği ilk gösterisinden bu yana keşfettiği fikirlerin uygun bir doruk noktasıydı. Koleksiyon, Abloh'un ölümünün açıklanmasından sadece birkaç gün sonra Miami'de yeniden gösterildi.