SpaceLiner: Almanya, Bremen'de Uzay Sistemleri Enstitüsü araştırmacıları tarafından geliştirilen SpaceLiner konsepti bir hipersonik jet. SpaceLiner, 50 yolcu ve 2 uçuş görevlisinin bulunduğu bir prototip ile tasarlandı. Araç, ulaşım güzergahına gitmek için önce bir roket yardımıyla belirli bir yüksekliğe çıkartılıyor, sonra rokete bağlı olan ve yolcuların bulunduğu bölme serbest bırakılıyor. Bu irtifadan yoluna devam eden araç, normal uçaklardan çok daha hızlı bir şekilde varış noktasına gidiyor. Bu araç saniyede 7, saatte 25.200 km yol alabiliyor. Yani bu, aracın saniyede 350 metre hızla hareket eden ses hızından 20 kat daha hızlı olduğu anlamına geliyor. Bu hızla Avrupa'dan Avustralya'ya 90, Amerika'ya sadece 60 dakikada varılabilecek. Avrupa-Amerika arasında gerçekleşen normal uçak seferleri 8-13 saat sürüyor. Skreemr: Bir başka konsept dizayn. New York'tan Londra'ya 30 dakikada seyahat edebilecek hıza sahip. Bristol Üniversitesi araştırmacıları tarafından geliştirilen yeni bir teknoloji: Kendi kendini iyileştirebilen uçak. İnsan cildinin kendini yenilemesinden esinlenildi. Hayata geçmesi için en az 10 yıl var. Transatlanik deniz uçağı: Imperial London Koleji'nden Errikos Levis'in geliştirdiği bu konsept bir transatlantik deniz uçağı. 2 bin yolcu taşıyabiliyor. Progress Eagle: Oscan Vinals tarafından dizaynı yapılan bu konsep uçağın 800 yolcu taşıması planlanıyor. Uçak gücünü güneş ve hidrojenden alacak. Gökyüzünde bir balina: Skywhale. 2014'te yine Vinals tarafından dizayn edildi. Kendi kendini tamir edebilen kanatları, geniş pencereleri ve dikey kalkış yapabilme yeteneğine sahip 755 yolcu kapasiteli bir uçak prototipi. Airlander.:2014'te Hybrid Air Vehicles tarafından tasarlanan AirLander bir nevi hava gemisi. Helyum la çalışıyor ve 92 metre uzunluğunda. Airlander’ın iki farklı modeli var. Birinci model, iletişim, coğrafi gözlem, istihbarat gibi uzun süre havada kalmayı gerektirecek projeler için tasarlanmış. Burada akla insansız hava araçları geliyor olabilir, ama bu araçlar Airlander kadar uzun süre uçabilecek kapasitede değiller. İkinci model ise, 200 tonluk bir yükü bir seferde 5000 kilometre uzağa taşıyabiliyor. Aynı yükü taşıyabilecek bir uçak kalkış ve iniş pistine ihtiyaç duyuyorken, dünyanın en güçlü helikopteri ise ne bu kadar ağır bir yük taşıyabiliyor ne de bu kadar uzun bir menzile sahip. Özellikle afet yardım ve madencilik konularında bu aracın çok faydalı olacağı belirtiliyor. Airbus konsept uçağı: Airbus'lar da geleceğe yönelik geliştirmeler yapılıyor. Transparan kabinlere, holografik oyun ekranları, büyüklükleri yolcuya göre değişebilen koltuklar. 2050'de göklerde olabilir. Penceresiz süpersonik jet: 2014'te Spike Aerospace'in duyurduğu dünyanın ilk süpersonik iş jeti, ses hızı bariyerini aşmayı hedefliyor. Penceresi olmayan uçağın içine dışardaki görüntü ekranlarla yansıtılıyor.