Kendi otomobilini yapmak

Ferrari, nasıl kısa zamanda motorsporlarının en görkemli markasını yarattı?

Dünyanın en hızlı ve en çok arzulanan otomobillerinin üreticisi olarak köklü bir statüye sahip; bu sebeple onun işe henüz 70 yıl önce başladığını çoğumuz unutuyoruz. Taschen'in 1.697 adetle limitli olarak yayımladığı, ilk 250 numaralandırılmış kitabın Marc Newson tarafından tasarlanan alüminyum bir kasada sunulduğu Il Fascino di Ferrari adlı kitaptan öğreniyoruz ki, marka olarak Ferrari, aslında tek bir adamın kafasında bir fikir olarak başlamıştı. Otomobil yarışlarını kazanmak konusunda takıntılı bir yaklaşımı olan Enzo Ferrari, markayı kurduktan sonra reklam yapmaya bir lira bile harcamadan lüks bir marka kurmayı başarmış bir girişimci olarak anılır. Enzo'nun vizyonu, Ferrari yarışının altın döneminde, özellikle 50'li ve 60'lı yıllarda oluşmuş ve bugün tanıdığımız şirket yaratılmıştı; bu, sürücülerin hayatları dahil her şeyi kazanmak için riske attıkları, ölüm ve çekiciliğin madalyonun iki yüzü olduğu bir dönemdi.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.