Ferrari, nasıl kısa zamanda motorsporlarının en görkemli markasını yarattı? Dünyanın en hızlı ve en çok arzulanan otomobillerinin üreticisi olarak köklü bir statüye sahip; bu sebeple onun işe henüz 70 yıl önce başladığını çoğumuz unutuyoruz. Taschen'in 1.697 adetle limitli olarak yayımladığı, ilk 250 numaralandırılmış kitabın Marc Newson tarafından tasarlanan alüminyum bir kasada sunulduğu Il Fascino di Ferrari adlı kitaptan öğreniyoruz ki, marka olarak Ferrari, aslında tek bir adamın kafasında bir fikir olarak başlamıştı. Otomobil yarışlarını kazanmak konusunda takıntılı bir yaklaşımı olan Enzo Ferrari, markayı kurduktan sonra reklam yapmaya bir lira bile harcamadan lüks bir marka kurmayı başarmış bir girişimci olarak anılır. Enzo'nun vizyonu, Ferrari yarışının altın döneminde, özellikle 50'li ve 60'lı yıllarda oluşmuş ve bugün tanıdığımız şirket yaratılmıştı; bu, sürücülerin hayatları dahil her şeyi kazanmak için riske attıkları, ölüm ve çekiciliğin madalyonun iki yüzü olduğu bir dönemdi. Üçlü Trajedi Önceki Sayfalar: Reims'daki Fransız Grand Prix başlamadan önce. Ferrari üç 246 modelini halka sunar; bu araçları Mike Hawthorn, Luigi Musso ve Wolfgang von Trips kullanmıştır. 6 numaralı otomobildeki Musso, 6 Temmuz 1958'de, yarıştan hemen sonra takım arkadaşı Hawthorn'u takip ederken bir hendeğe çarptı ve hayatını kaybetti. Hawthorn yarışı birincilikle tamamladı. Makine Dairesi Yarışçı Lorenzo Bandini, otomobilinin 12 silindirli motorunu kontrol ediyor. Kendisi de bir tamirci olan Bandini, ekibin teknisyenlerine çok önemli geri bildirim ve önerilerde bulunurdu. 1967'de Monaco Grand Prix'sindeki bir çarpışmanın ardından hayatını kaybetti. Pistin Üzerinde Dört otomobil, 1956 Alman Grand Prix'sinin ön sırasını oluşturuyor: Arjantinli Juan Manuel Fangio pole pozisyonunda. İki Ferrari'de İngiliz Peter Collins ve İtalyan Eugenio Castellotti yer alıyor. Sırayı tamamlayan uçtaki otomobil ise Ferrari'nin rakibi olan Maserati 250F, sürücüsü de Stirling Moss. Uzun Bir Maraton Umberto Maglioli'nin kullandığı ve co-pilot Luciano Monteferrario'nun yanında yer aldığı Ferrari 118 LM Scaglietti, efsanevi open-road dayanıklılık yarışı 1955 Mille Miglia'da viraj alıyor. İkili, yarış sonunda üçüncü oldu. Yarış, 1957'de dokuz seyirci hayatını kaybettiği için güvenlik nedeniyle sona erdi. Ayakta Başlamak Ferrari, 1960'tan 1965'e kadar üst üste altı defa Le Mans 24 Saat Yarışları'nı kazandı. 1970 yılına kadar otomobiller pistin bir tarafına park ederdi, sürücüler de diğer tarafa dizilirdi. Sürücüler o dönemde yarışa başlamak için sinyalin kokpite yansımasını bekliyordu. Sınırda Centilmen Sürücüler İlk 250'si numaralandırılan Ferrari kitabı, ünlü tasarımcı Marc Newson tarafından tasarlanan bu alüminyum kasada sunuluyor. Kitap Hakkında Detaylar