İnternet üzerinden yapılacak ödeme ve alışverişlerde güvenliği sağlamanın en basit yolları... 'Yapılacak olan internet alışverişi ve ödemelerin internet cafe gibi internetin ortak kullanıldığı alanlar yerine vatandaşlarımız bu işlemleri kendi bilgisayarını kullanarak yapmalı ve bu alışveriş ve ödemeler iyi bilinen, güvenilir sitelerden gerçekleştirilmelidir. Kişisel bilgileriniz ile özellikle kredi kartı numarası gibi en çok kaygı duyduğunuz bilgilerinizin verilmesi anında özel tedbirlerin alınmış olması gerekir. Girmiş olduğunuz internet sitesinin güvenli olup olmadığını ilk olarak güvenlik sertifikalarından anlayabilirsiniz. Ayrıca girdiğiniz web sitesinde (genelde sağ alt köşede bulunur) bir kilit işareti görmelisiniz. Bu kilit işaretini ise kesinlikle kapalı bir şekilde görmeniz gerekmektedir. Başka bir internet sayfası üzerindeki ya da e-posta ile gelen bağlantılardan değil de doğrudan internet adresi yazılarak alışveriş sitesine bağlanılmalıdır. Her türlü sahte site tehdidine karşı dikkatli olunmalıdır. Örneğin bankalardan geldiğini iddia eden şüpheli e-postalar aldığınızda hemen ilgili bankanın çağrı merkezi aranmalı ve bu durum bildirmelidir. Günü birlik açılan sahte sitelere de dikkat edin. Sitenin güvenliğini kontrol etmeden alışveriş yapmayın. İnternet sitelerinden alışveriş yapılırken anne kızlık soyadı yada kredi kartı şifrenizi kesinlikle vermeyin. Ödeme sayfasının güvenli (https'li) site olduğu mutlaka kontrol edilmelidir. Ödeme yaparken kişisel bilgiler (Kullanıcı adı, hesap numarası veya şifre gibi) veya kredi kartı bilgileri girerken sanal klavye kullanılmalıdır. Internetten yapılan tüm ödemeler mutlaka kredi kartı ekstrelerinden kontrol edilmelidir. Alışverişlerde sanal kredi kartı kullanmaya özen gösterilmeli ve bu kartın limitini kontrol edilmelidir. İnternet bankacılığı için kullandığınız parola banka çalışanları dahil kimseyle paylaşmamalıdır. İnternet alışverişi sonrası bildirdiğiniz adresinize ulaşan paketler üzerinde hasar, ezilme, kırılma ve yırtılma var ise müşteri bunu kabul etmemeli ve paketi açmadan önce 'paket hasarlı kabul etmiyorum' demeli. Çünkü kargo şirketleri teslim edilirken hasar tespit tutanağı tutulmalıydı diyerek sorumluluktan kaçabiliyor. Aynı durumun içi boş paketlerde de geçerli. Böylece sorumluluk tüketiciden çıkıyor ve kargo şirketine geçiyor. İnternet alışverişi sonrası tüketici aldığı ürüne ait fatura, onaylı garanti belgesi ve kullanma kılavuzunun olup olmadığına dikkat etmeli. Bu belgeler olmadığında ürünü iade etme imkanı da bulamıyor. Tüketici ürünü iade etmek istediğinde 7 gün içerisinde cayma bildiriminde bulunması gerekiyor. Bunun için de fatura adresinin olması şart. Cayma bildiriminde bildirimin sözlü değil yazılı yapılması gerektiği unutulmamalı.'