Sanal Dünyanın Kuralları
E-POSTA
Halen, doğum tarihinizi içeren e-posta adresleri kullanıyor, yazışmalarınızda nasıl bir dil kullanmanız gerektiğinden emin olamıyorsanız; bu dokuz maddeyi dikkatle okuyun.
25. Cep telefonunuzla ya da iPad’inizle gönderdiğiniz e-postalarınızın altında, genellikle, şöyle bir imza belirir: “Sent from my iPhone/ iPad / BlackBerry (iPhone/iPad/BlackBerry tarafından gönderilmiştir.).” İşte bu imzayı, ne yapın edin, e-postalarınızdan kaldırın. Zira pek çok bilgisayar kullanıcısı, bu imzayı itici bulduklarını belirtiyor.
26. Kişisel e-posta adresinizde, adınızın yer almasına özen gösterin. “fbtogi@...” gibi tuttuğunuz takımın kısaltmalarının yer aldığı ya da doğum tarihinizi belirten e-posta adresleri, özellikle iş başvurularınızda hiç hoş karşılanmayacaktır.
27. E-postalarınızın sonuna ekleyebileceğiniz üç kalıba göz atın: Teşekkürler, iyi çalışmalar. Saygılarımla… İyi çalışmalar dilerim.
28. Outlook’ta, e-postalarınızı iki dakika gecikmeli olarak göndermenizi sağlayan bir sistem vardır. Bu sistem sayesinde, e-postanız gönder tuşuna bastığınız anda değil, iki dakika sonra alıcıya gönderiliyor. Yani bu iki dakika içinde, e-postanızda düzeltmek istediğiniz bir kısmı hatırlarsanız; giden e-posta kutusundan, gönderiyi anında iptal edebilirsiniz.
29. E-postalarınızda kullanmak üzere, bir yazı karakteri ve rengi seçin ve tüm e-postalarınızda, bu yazı karakterini ve rengini kullanın.
30. Eğer BlackBerry’niz ya da iPhone’unuz varsa; telefonunuza, daha verimli çalışmanızı sağlayacak birkaç uygulama indirin. Örneğin; anında sesli not almanızı sağlayan “EverNote” ya da iş seyahatleriniz için uygun fiyatlı uçak bileti bulmanızı sağlayan “Uçak Bileti” uygulaması, ideal olacaktır.
31. E-postalarınızda, “Konu” kısmını es geçmeyin. Zira konusu belirtilmemiş bir e-posta, karşı tarafın dikkatini çekmeyecektir.
32. E-postanızı yazarken büyük harf kullanmanız, sinirli ya da agresif olarak algılanmanıza neden olacaktır.
33. Yakın arkadaşlarınıza e-posta gönderdiğinizde, daha samimi bir dil kullanabilirsiniz. Fakat gönderdiğiniz kişiyle iş ilişkiniz varsa; “Tşk.” ya da “Syglrmla.” gibi kısaltmalar kullanmaktan kaçının.