Sir Paul McCartney - Eylül 2015

Esquire Türkiye, Eylül sayısıyla yine dopdolu...

Sir Paul McCartney ile Turda Sohbet

McCartney'yle hırs üzerine

"Hayatım boyunca, ya bir ödülü kazanmaya ya bir sınavdan iyi not almaya ya da iyi bir iş bulmaya çalıştım. Ta ki insanların 'İyisin.' diyeceği yere gelene kadar…"

McCartney'yle motivasyon üzerine

"Tamam olduğunu düşünmek, en büyük düşmanındır. 'Yarın akşam daha iyi şarkı söyleyeceğim.' diye düşünmek daha iyi." İlerlemek için çaba göstermek bana doğru geliyor. İnsan hissettiriyor."

McCartney'yle The Beatles üzerine

"Şunu unutmayalım ki, bu dört adam çok iyiydi. Yapabilirsen bana The Beatles'ın sahip olduklarına sahip olan başka bir grup söyle. Biz farklı olduğumuzu biliyorduk. Başka gruplar gibi olmadığımızı da."

McCartney'yle Lennon üzerine

"İnsanlar 'The Beatles, Lennon'du.' demeye başladı. Ben, George ve Ringo da "Hey, bir dakika!" dedik."

McCartney'yle Yoko üzerine

"Yoko basında 'Paul hiçbir şey yapmadı! Tek yaptığı stüdyoyu ayarlamaktı.' diye haber çıkardı. Cevabım: 'Saçmalama tatlım! Sence tek yaptığım, lanet olası stüdyoyu ayarlamak mıydı?'"

McCartney emeklilik üzerine

"Evde oturup televizyon mu izleyeyim? Bahçe işleri ve golf mü? Yok, teşekkürler."

McCartney'yle dans etmek üzerine

"Merak etme adamım, bende de birkaç numara var."

Röportaj ALEX BILMES

Fotoğraflar TOM CRAIG

Derleme ÇAĞLA ÖNİZ

Fotoğraf Asistanları: Hugo Grimwood, Jodie Herbage, Alex F Webb

Stil: Katy McPhee

Saç: Jo Bull (Clinique ürünleri kullanıldı.)

Dijital: Lubé Saveski

Kapak röportajının tamamı Esquire Eylül 2015 sayısında…

YALNIZLIK ÇAĞINDA AŞK:

'BİZİM BÜYÜK ÇARESİZLİĞİMİZ'

İNTERNET'İN HAYATIMIZDAKİ YERİYLE BİRLİKTE ARTIK HERKES, DAHA 'SOSYAL' VE MEŞGUL. ANCAK NE VAR Kİ, 'MODERN ÇAĞIN VEBASI' YALNIZLIK, HİÇBİR ÇAĞDA OLMADIĞI KADAR HERKESİ SARMIŞ DURUMDA. AŞK İSE ARTIK YEPYENİ BİR FORMDA.

YAZI TÜRKAN DOĞAN

Yazının tamamı Esquire Eylül 2015 sayısında…


YouTube'dan Para Kazanılıyor mu?

Fotoğrafta gördüğünüz isimlerin videoları YouTube'da, toplamda 700 milyon'dan fazla kez izlendi. Birçoğunu isim olarak tanımasanız bile, YouTube onları size 'sürekli öneriyor' olmalı. Peki, bu işten para kazanılıyor mu? Cevapları, müşterek bir cümleye indirgemek gerekirse; "Evet, fakat yaşamı idame ettirecek ölçüde değil!".

YAZI TOLGA ÜYKEN

FOTOĞRAF ARDA GÜLDOĞAN

Son bir yıldır, en çok duyduğum sorulardan biri "Abi, YouTube'dan para kazanılıyor mu?" oluyor. Bunda, ortağım ve yol arkadaşım Enes Buladı ile birlikte açtığımız 'Yalan Dolan' ve (daha sonra bu kanal kapandığı için kurduğumuz yeni kanalımız) Enes ve Tolga isimli YouTube kanallarının rolü büyük. Daha detaylı olarak, Türkiye'de YouTube yayıncılığı hakkında bilgi vermeden ve sözü Türkiye'nin en başarılı 'YouTuber'larına bırakmadan önce bu soruya cevap vermekte fayda var: Türkiye'de YouTube'dan para kazanılıyor ancak çok çok az. Örnek vermek gerekirse; 1 milyon izlenmeye yaklaşık olarak 500 TL birikiyor. Yani, asgari ücret kazanabilmek için, aylık yaklaşık 2 milyon izlenme oranına ulaşmanız lazım! Zor iş, öyle değil mi?

Peki, Türkiye'de YouTube işinin öncüleri, en çok aboneye sahip kanallarından bazıları, serüvenlerini nasıl anlatıyor? Onlar bu yolculuğa nasıl başladı? Onlar, bu işi bir meslek olarak görüyorlar mı? Yurtdışındaki örneklerle kıyasladıklarında, ülkemizde bu mecranın durumunu nasıl değerlendiriyorlar? İşte, Türkiye'nin bu mecradaki en önemli isimlerinin ağzından "Ne olacak bu YouTube'un hali?"

Yazının tamamı Esquire Eylül 2015 sayısında…


SONBAHARA ASİL DURUŞ

Yaza yavaş yavaş veda ettiğimiz Eylül ayında 2015 Sonbahar trendlerine de aşikâr olmakta fayda var. Yeni sezon boyunca neler giymeniz gerektiği konusunda fikir sahibi olmak istiyorsanız; gardırobunuzda yer açmanız gereken bu parçaları yakından incelemenizde fayda var. Lacivert takım elbise, natürel tonlar, bordo trendi, beyaz spor ayakkabı, geometrik desenler ve denim detaylar… İşte sezonun öne çıkan altı trendi ve onlar hakkında bilmeniz gerekenler.

MODA EDİTÖRÜ DUYGU ALTIPARMAK

FOTOĞRAF CAN TORUN

Sezon trendlerinin tamamı Esquire Eylül 2015 sayısında…

INFO RÖPORTAJ: DEMİR DEMİRKAN

"KEŞKE KENDİMİ İKİNCİ PLANA ATMASAYMIŞIM."

SON BİR YILDA ÖZEL HAYATI NEDENİYLE HERKES ONDAN BAHSETTİ. O İSE TEK TÜK KONUŞUP, DAHA ÇOK ÇALIŞMAYI TERCİH ETTİ. ŞİMDİ, YENİ SINGLE'I 'GÜNAHI BOYNUMA' VE ÇEKTİĞİ CAM BELGESELİYLE TEKRAR RADARIMIZDA. VE ARTIK KARŞIMIZDA, DAHA MUTLU, ENERJİK VE PROJELERDEN KAFASINI KAŞIYAYACAK VAKİT BULAMAYAN BİR DEMİR DEMİRKAN VAR.

RÖPORTAJ TÜRKAN DOĞAN

FOTOĞRAF ARDA GÜLDOĞAN

Röportajın tamamı Esquire Eylül 2015 sayısında

JAPON SAATÇİLİĞİNİN USTASI: SEIKO

Japon saat markası Seiko'nun 1895'ten bugün ünlü Sırp tenisçi Novak Djokovic'le işbirliğine uzanan tarihi, İsviçre saatçiliğine bir karşı duruş gibi adeta.

YAZI ÖZGE DİNÇ

Yazının tamamı Esquire Eylül 2015 sayısında…

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.