The Big Black Book No.13 #sessizciglik
'Başarılı Erkeğin Hayat Kılavuzu' Esquire Türkiye The Big Black Book No.13, sonbahar-kış 2018 boyunca bayilerde!
- Bu Ay Dergide
- Pazartesi 15:49 | 05 Kasım 2018
DEĞİŞEN DÜNYA, GELİŞEN MARKALAR
TEKNOLOJİ GELİŞTİKÇE REKABET KOŞULLARI DA DEĞİŞTİ. İNSAN DEĞİŞTİKÇE İHTİYAÇLARI DA FARKLILAŞTI. ESKİDEN BEYGİR GÜCÜ, TORK, HIZLANMA DEĞERLERİYLE ÖN PLANA ÇIKAN ARAÇ VE MARKALAR ARTIK MOBİLİTE, OTONOM SÜRÜŞ, YAPAY ZEKÂ GİBİ ÖNEMLİ KONU BAŞLIKLARINDA YARIŞMAYA BAŞLADI. BU YENİ DÜZENE AYAK UYDURAMAYANLAR İÇİN TREN KAÇTI KAÇIYOR! AMA BU 'YENİ'Yİ YAKALAMAYI BAŞARANLAR BİRKAÇ ADIM ÖNE GEÇTİ VE OLDUKÇA HIZLI İLERLİYOR. İŞTE, SİZE BİRKAÇ İYİ ÖRNEK…
YAZI ONUR AKÇAY
Gelişmiş ülkelerde, dizel motorlu araç neredeyse yok! Benzinli modellerin satışları düşüyor, hibrit ve elektrikli araçların payı büyüyor. Ama tartışma sadece motor veya yakıt meselesini de geçti. İş öyle bir yer geldi ki, aracın içinde kaliteli zaman geçirmek için atılan adımlar büyük ses getirmeye başladı. Yani kullanıcı markadan şunun cevabını istiyor; "Yarı otonom veya otonom sürüşe sahip aracı senden satın alırsam bana ne vadediyorsun? Ben aracın içinde ne yapacağım veya neler yapabilirim? Dünyanın en değerli şeyi olan zamanın boşa akıp gitmemesi için hangi çalışmaları yapıyorsunuz?" Hal böyle olunca markalar her alanda daha fazla savaşmaya başladı. Biz de dikkatimizi çeken son ürünleri derledik.
Kilit Rol: Yeni Marka M
Volvo Cars, 2025 yılında satışlarının yüzde 50'sinin elektrikli otomobillerden oluşmasını hedefliyor. Bu gerçekten önemli bir açıklama. Ama bence daha da önemlisi Volvo'nun yeni mobilite markası 'M'. Volvo Car Mobility'nin yeni markası olarak kurulan M, Volvo Car Group'un tamamen sahip olduğu bağımsız bir şirket olarak, şehirde yaşayanlar için otomobil sahipliğine daha iyi bir alternatif sunmayı amaçlıyor. M'in misyonu, daha fazla insanın özgürce, anlamlı ve sürdürülebilir bir şekilde hareket etmesini sağlamak. Peki, ne yapacak bu M? M, kullanıcısının ihtiyaçlarını, tercihlerini ve alışkanlıklarını öğrenerek müşteri ilişkilerini kişisel hale getiriyor. Sezgisel bir uygulama üzerinden otomobillere ve hizmetlere güvenilir şekilde ve isteğe bağlı olarak erişim sağlayan M, Volvo'nun küresel mobilite operasyonlarını genişletmeyi hedefliyor. Volvo Cars Başkan ve CEO'su Hakan Samuelsson, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklama da heyecan verici; "Volvo Cars, sadece bir otomobil şirketi olmanın ötesine geçiyor. Kentli tüketicilerin geleneksel otomobil sahibi olma yöntemini sorguladığını biliyoruz. M, cevabımızın bir parçası. Yeni misyonumuz olan 'Freedom to Move – Hareket Özgürlüğü' kapsamında doğrudan tüketici hizmetleri sağlayıcısı olacak şekilde evrimleşiyoruz. Mobilite temel bir dönüşümden geçiyor ve Volvo Cars bu değişime öncülük ediyor. M'in lansmanı Volvo Cars için yeni gelir kaynakları yaratacak ve şirketin önümüzdeki on yılın ortasına kadar beş milyondan fazla tüketiciyle doğrudan ilişki kurma isteğinin ayrılmaz bir parçası olacak."
M, kullanıcılara sadece otomobili nereden alabileceklerini söylemek yerine, onlara özel ihtiyaçlarını soran tescilli bir öğrenme teknolojisi geliştiriyor. Deneyimli dijital yazılım mühendislerinden oluşan bir ekibe sahip olan M, Volvo Car Group'un otomobil paylaşım şirketi Sunfleet'in 20 yıllık deneyim ve verilerinden yararlanıyor. Sunfleet, yılda gerçekleştirdiği 500.000 adet işlem ve 1.700 otomobilden oluşan filosuyla İsveç'in önde gelen otomobil paylaşım şirketi olarak hizmet veriyor. Sistemin 2019 yılında M ile tamamen entegre olması, hizmetin tüm Sunfleet kullanıcılarına da sunuluyor hale gelmesini sağlayacak. İsveç ve ABD'de 2019 ilkbaharında hizmet vermeye başlayacak M'in farkını Volvo Car Mobility CEO'su Bodil Eriksson şöyle özetliyor; "Şu anda mevcut olan hizmetler çoğunlukla toplu taşımaya alternatifler sunuyor. İnsanların kendi sahip oldukları otomobilleri kullandıkları bir dünyaya odaklandık, bu da bizi diğerlerinden ayırdı. Bu deneyime gerçek bir alternatif sunmayı amaçlıyoruz. Bu alternatif, hayatımızı istediğimiz gibi yaşamamızı, işlerimizi yapmamızı ve değerli zamanımızı maksimum düzeyde kullanmamızı sağlamalı. Burada premium bir deneyim sunma fırsatı görüyoruz." Bu açıklamaları dikkatli okuduğumuzda çok yakın zamanda daha renkli bir sürüş hayatımız olacağı kesin. Hatta şu anda halen kapsamlı testlerin gerçekleştirildiği İsveç, Stockholm'de renklilik başlamış bile diyebilirim. Sırf bu deneyimi bir an önce yaşamak için fırsat bulursam Stockholm'e gidip deneyimlerimi sizlerle paylaşabilirim. Şimdiden sabırsızlanıyorum!
YAZININ TAMAMI ESQUIRE THE BIG BLACK BOOK, 2018 SONBAHAR-KIŞ SAYISINDA…