En iyi olan kazansın!

Reklam dünyasının prestijli etkinliği Kristal Elma Festivali, bu yıl 11-12 Ekim tarihlerinde Bomontiada’da gerçekleşti. Etkinlikte Esquire Türkiye’nin 25. yılı için özel olarak düzenlenen ‘Shutterstock Designers’ Challenge for Esquire Turkey’ isimli tasarım yarışması ise görsel bir şölen yarattı.

Yerli ve yabancı katılımcıları kreatif endüstri ile buluşturan Kristal Elma Festivali bu yıl 30. kez düzenlendi. Reklamcılık Derneği'nin organize ettiği ve Turkuvaz Medya Grubu ana sponsorluğunda düzenlenen etkinliğin bu yılki mottosu yaratıcılığa duyulan aşkı simgelemek adına 'Aşkımızın Meyvesi Kristal Elma' oldu. Sunuculuğunu Ezgi Mola'nın yaptığı ve 'Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması'nın ödül töreni ile sona eren festival kapsamında 7 Büyük, 127 Kristal Elma, 123 Gümüş, 94 Bronz ve 4 Özel olmak üzere toplam 355 ödül verildi.

Festivalde gerçekleşen etkinliklerden biri de Shutterstock ana sponsorluğunda düzenlenen 'Shutterstock Designers' Challenge for Esquire Turkey' idi. Esquire Türkiye'nin 25. yılını kutlamak adına tasarımcıların bir ilan tasarladığı butik yarışmada Uğur Matban (Rafineri-Sanat Yönetmeni), Ali Can Baytok (4129Grey-Sanat Yönetmeni) ve Cem Altun (Y&R İstanbul-Yardımcı Sanat Yönetmeni) yeteneklerini sergiledi. Yarışmacılar, Esquire Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Togan Noyan ve Esquire Türkiye Görsel Yönetmeni Samet Günüç tarafından sabah seansında verilen yönergeler doğrultusunda, sadece Shutterstock'un veri tabanındaki görselleri kullanarak bir ilan tasarladılar. Kristal Elma'nın resmi Instagram hesabı üzerinden yapılan oylama sonucunda ise kazanan yaptığı tasarım ile dikkat çeken Alican Boytok oldu. Boytok'a, yarışma sonucunda ödül de takdim edildi.


ALİCAN BOYTOK
4129Grey – Sanat Yönetmeni
28 yaşındaki Alican Boytok, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanat Fakültesi Grafik Tasarımı Bölümü mezunu. Daha önce Happy People Project, MullenLowe Istanbul ve Tribal Worldwide Istanbul ajanslarında çalışan Boytok, daha önceki çalışmaları ile Kristal Elma, Felis ve Effie tarafından ödüllendirilmiş. Boytok Esquire Türkiye ile olan işbirliğini, "İlham aldığım sanatçılardan Paul Rand'ın bir dönem sanat yönetmenliğini yaptığı bir yayına iş üretmekten onur duydum." şeklinde değerlendiriyor.



CEM ALTUN
Y&R İstanbul – Yardımcı Sanat Yönetmeni
24 yaşındaki Cem Altun, Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarımı Bölümü mezunu. Bir yılı aşkın süredir Y&R İstanbul reklam ajansında çalışan Altun, kendisini bu alana basılı görsel tasarım, 3D modelleme, 'motion graphic' ve video sanatına olan merakının yönelttiğini belirtiyor. Şimdiye kadar Kristal Elma Reklam Ödülleri ile katıldığı çeşitli tasarım yarışmalarından birçok derece alan Altun, insanların hayatlarına dokunacak projeler üretmek adına birçok tasarım akımını takip ederek kendini geliştirdiğini de vurguluyor.
3

UĞUR MATBAN
Rafineri – Sanat Yönetmeni
31 yaşındaki Uğur Matban, İstanbul Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı ile Reklamcılık bölümlerinden mezun ve şu sıralar İstanbul Bilgi Üniversitesi Marka Okulu'nda Pazarlama İletişimi üzerine yüksek lisans yapıyor. Bunun yanında yine aynı üniversitenin Reklamcılık bölümünde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışan Matban'ın başarılarından ise şunlar: 2016 yılında MediaCat'in '30UNDER30' listesine, 'sektörün gelecek vadeden reklamcılarından biri olarak seçilmesi, Kristal Elma tarafından da birçok farklı ödülle layık görülmesi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.