Centilmenler Motosiklet Sürüşü'nün İstanbul Ayağı

Tüvit takım elbiseleriyle 90 kişi, motosikletleriyle yanınızdan geçse ne düşünürdünüz?

Ben organizasyonun içeriğini bildiğim halde şaşkındım. Sanırım yeni bir motosikletçi tipine alışmamın zamanı gelmişti.

24 Eylül Pazar sabahı, Kalamış'taydım. Zenith'in, Triumph ve Hedon'la sponsor olduğu Centilmenler Sürüşü'nün 2017 ayağını izlemek istiyordum. Çok sayıda şık erkek, klasik ve retro motosikletleriyle oradaydı. Kalamış'ta başlayacak sürüş, Bostancı'daki Messe Frankfurt binasında sona erecek, motorcularla bir barbekü partisi verecektik.

Sürüşten önce organizasyonun temsilcisi kuralları sıraladı, sonra yarışçılar motorlarıyla 30'arlı gruplar halinde sürüşe başladı. İşin ilginç yanı ise 550 şehirde, 92 bin kişinin aynı anda bu sürüşü yapmasıydı.

Centilmenler Sürüyüşü, aslında 2012'de Mark Howwa adlı bir motorcunun isyanı üzerine başlamış. Howwa, motorcuların serseri gibi görülmesinden rahatsızmış. 'Mad Men'de Don Draper'in klasik bir bisikletteki takım elbiseli halinden esinlenerek motorcuların centilmen yüzünü göstermek istemiş. Bu sürüş, öyle ilgi görmüş ki, kısa zamanda kurumsallaşmış ve Mark Howwa böyle bir gücü erkeklerin sağlığı için faydaya dönüştürmeye karar vermiş. Centilmenler Sürüşü, o günden bu yana prostat kanseri çalışmalarına bağış toplamak için yapılıyor.

Veriler, erkeklerin kadınlardan altı yıl erken öldüğünü söylüyor. Yılda 510 bin erkek intihar ediyor. Testis kanseri ise son 50 yılda iki kat artmış. Centilmenler Sürüşü'nün araştırmalarla önlenmesi için bağış topladığı prostat kanseri, erkeklerde en çok görülen kanser türü. 2030'da 1,7 milyon erkeğin hasta olacağı öngörülüyor. Centilmenler Sürüşü'nün hedefi de 2030'a kadar yapılacek araştırmalarla bu hastalığı %25 oranında azaltmak. Bağışlar, erkek sağlığı için çalışan uluslararası vakıf Movember'da toplanıyor ve araştırma şirketlerine aktarılıyor.

Bu sene hedef, 5 milyon dolarmış, hedefin 4.436.403 doları tamamlamış. Bunun 4.000 doları ise İstanbul sürüşünden toplanmış. Organizasyona katılmak için para ödemiyor, istediğiniz oranda bağış yapıyorsunuz. Yarışın İstanbul ayağının gönüllü temsilcisi Atilla Algan, sosyal medyada görmüş Centilmenler Sürüşü'nü. Organizasyona yazınca onlar da İstanbul ayağını onun temsil edebileceğini söylemiş. O da sosyal medya aracılığıyla insanları haberdar ediyor. "Bu işle ilgili genel kurallar var mı?" diye sorduğumda organizasyonun güvenlikle ilgili kuralları olduğunu söylüyor. Bu sebeple kendisi sürücülerin en arkasındaymış.

Bu organizasyona 2015'te 15 kişi katılmış, geçen yıl ise 60 motorcu. Bu yıl, 90 motorcu gelmiş. Sürüş esnasında insanların el sallamaları ve sürücülerin yol vermeleri, diğer motorcular gibi onu da çok etkilemiş.

"Katılanları tanıyor musunuz?" diyorum, birçoğunu tanıdığını anlatıyor. Ama zaten iki motorcu yan yana geldiğinde doğrudan sohbet açabilir ona göre. Retro bir BMW'si olan Algan, 10 yıldır motorlara meraklı, asıl işi ise dijital içerik üretmek.

Messe Frankfurt Genel Müdürü Tayfun Yardım da 22 yıldır motosiklet kullanıyormuş. Bu yarışta da yer aldı. Onlarca takım elbiseli centilmenin bir arada olması önyargıları yıkıyor ona göre.

67 yaşındaki Mustafa Çelenk'e soruyorum. Bu sürüşü cumartesi gecesi Üsküp'teyken duymuş, hemen gelmiş. Motosikletin serseri işi olarak görülmesinden rahatsız. "Bu yılki organizasyonun tek kötü yanı," diyor, "herkesin klasik motosikletleriyle gelmemesi. İşin anlamı biraz da o."

Centilmenler Sürüşü'nün sponsorlarından Zenith, Pilot Ton-Up modelinden SDG 2017 yazılı altı adet üretecek; bunlardan beşini bağışçılara hediye ederken '0' numarayı Milano'daki açık artırmada satacak. Gelir ise elbette Movember Derneği'ne bağışlanacak.

O gün bağış yapan sürücülerden biri, Mehmet Varoğlu çekilişle Hedon marka bir motosiklet kaskı kazandı. Bu bej renkli retro kask, bir centilmenin evinde hatıra olarak yer bulacak artık.

İstanbul ayağından bir not: Bu şık sürücüler arasında erkek sağlığı için sürüş yapan kadınlar da vardı. Elbette baklava desenli çorapları, yelekleri ve ceketlerinden oluşan maskülen tarzlarıyla!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.