Yeşil cehennem: Mercedes AMG GT R

'Tasarım ve aerodinamiğin mükemmel uyumu' olarak adlandırılan Mercedes-AMG GT R, performansının yanı sıra 'AMG Magno açık yeşil' adındaki özel rengiyle de büyülüyor.

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Otomobil dünyasında Mercedes ve AMG aşkını bilmeyen yoktur. Önceleri, iki ayrı güç olarak ortak bir amaca hizmet ediyorlardı. Hatta sadece öyle gözüküyorlardı bile diyebiliriz. Ama uzun bir süredir Mercedes-AMG tek vücut olmuş, harika işler çıkaran bir proje. AMG'nin elinin değdiği modeller, adeta bir canavara dönüşüyor. Bu canavarların görünüşleri birbirinden farklı olsa da ortak özellikleri çok güçlü olmaları. Bu satırları yazmadan birkaç gün önce Portekiz'de kullanma fırsatı bulduğum Mercedes-AMG E 63 S'i hatırladığımda dahi bacaklarımda küçük bir titreme oluyor. Düşünsenize makam otomobili olarak bile kullanılan dört kapılı sedan bir aracı alıyorlar ve 612 beygirlik güç ünitesiyle karşınıza çıkarıyorlar. Ve bu araç gaza bastığınızda en ufak bir güç kaybı yaşamadan füze gibi fırlıyor, 3,4 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Kullandığınız aracın E Serisi olduğuna inanmanız çok güçleşiyor. Ama işin içine Mercedes-AMG girdiğinde düşünmeyi bırakıyor, sadece saygı duyuyorsunuz.

Şimdi gelelim, yolların yeni yıldızına: Mercedes- AMG GT R. Evet tahmin edebileceğiniz gibi standart versiyondan çok daha güçlü bir otomobille karşı karşıyayız. Fakat bu sefer işler biraz daha farklı. Çünkü marka, bu özel modelde motorsporları teknolojisinin daha önceki seri üretim modellerde benzerine rastlanmayan seviyede entegre edildiğinin altını çiziyor. Bu özelliğiyle GT R'ın, Mercedes-AMG marka seri üretim otomobillerin arasında en özel model olduğunu söylemeliyim. Nürburgring yarış pistinin Eifel Dağları'ndan geçen ve zorluğu nedeniyle 'Yeşil Cehennem' olarak adlandırılan kuzey kısmında geliştirilen araç, DTM başta olmak üzere birçok yarışta yer alan AMG GT3 modelinden elde edilen bilgi birikimiyle olgunlaştırılmış.

AMG GT3 yarış otomobilinden alınan ve 15 adet krom dikey çıtadan oluşan yeni ön ızgara, AMG GT R ile birlikte ilk kez seri üretim bir otomobilde kullanılıyor. Yeni ön ızgara aynı zamanda 1952 yılında efsanevi Meksika-Panamericana yol yarışını kazanan Mercedes-Benz 300 SL yarış otomobiline de gönderme yapıyor. Motorun ön kısmındaki alt kaplamaya gizlenen ve tamamen bir mühendislik harikası olan bir yeni yapı, aracın Race modunda 80 km/s hızın üzerine çıkmasıyla otomatik olarak 40mm kadar aşağıya doğru iniyor ve yol rüzgârının hava akışını yönlendiriyor. Böylece oluşan 'Venturi' etkisi sayesinde ön aks üzerinde 250 km/s hızla giderken 40kg'lık bir ek bastırma kuvveti uyguluyor. Hal böyle olunca geriye sadece 585 beygirlik motorun sesini dinlemek ve yolların keyfi ni çıkarmak kalıyor. Mercedes-AMG GT R siparişleri Türkiye'de Avrupa ile aynı zamanda, Kasım sonu itibariyle verilebiliyor. Sipariş edilen araçlar, Mayıs 2017 itibariyle sahiplerine teslim edilebilecek.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.