Yeni stil: Maserati Ghibli

Maserati’nin gözde sedan modeli Ghibli, konfor açısından yenilendi ve daha zengin donanımıyla ülkemizde satışa sunuldu.

Yazı: Onur AKÇAY

Maserati Ghibli'nin dünya lansmanı yapıldığında araçla ilgili bir yazı kaleme almıştım. O yazımda şöyle bir tanımlama yapmış ve okuyuculara bir soru yöneltmiştim; "Bir aile düşünün; kökleri çok uzun zaman önceye dayalı. Ailenin her üyesi birbirinden prestijli. Her jenerasyon bir önceki jenerasyonun yaptıklarını geçiyor, çıtayı yükseltiyor. Adeta tüm bireyler yeteneklerini yarıştırıyor. Bu aile yıllar içerisinde o kadar çok iş başarıyor ki; tüm dünya onları tanıyor. Yaş, cinsiyet fark etmeksizin herhangi biri sokağa çıktığında herkes onlara odaklanıyor. Peki, böyle bir ailenin bireyi olarak doğan çocuk doğuştan şanslı değil midir?"

Bu yazımdan sonra birçok kişiden aldığım cevap e-postaları beni çok mutlu etmişti. Öyle ki; iş araç veya marka tartışmasının dışına çıktı, 'doğuştan şanslı insan' kavramını bile tartıştık. Ama ağırlıklı olarak Ghibli'nin doğuştan şanslı olduğunu düşünüyorduk ve haklı da çıktık. Kısa sürede adından sıkça söz ettirmeyi başaran otomobil kısa süre önce özellikle donanım açısından yenilendi. Araçta 'Lüks' ve 'Spor' adı altında görsel olarak daha fazla kişiselleştirmeye imkân veren donanım paketleri yer alıyor. 'Spor Paketi'nin bir üst seviyesi olarak, biri iç diğeri dış unsurlar için olmak üzere iki 'Karbon Paketi' de sunulan yenilikler arasında yer alıyor. Yeni Maserati Ghibli, Apple CarPlay ve Android Auto gibi akıllı telefon uygulamalarıyla uyumlu yeni bilgi-eğlence sistemi gibi daha fazla teknolojik unsuru barındıran kokpit özellikleriyle rakipleriyle arasını açmaya çalışıyor. Ghibli''deki bir diğer yenilik, 'Hava Kalitesi Sensörü'. Sistem bir akıllı sensör ve sinyal analiz sistemini birleştirerek dışarıdaki havanın kirlilik seviyesini hesaplıyor ve kirli havanın aracın içerisine girmesini engelliyor.

Maserati Ghibli'nin iki benzinli ve bir de turbo dizel motor seçeneği bulunuyor. Benzinli araçların her iki versiyonu da (Ghibli ve Ghibli S) Ferrari tarafından üretilen, başarısını kanıtlamış ve çift turbo beslemeli 3.0 litre hacme sahip V6 güç ünitesiyle donatıldı. Aracın 3.0 litrelik benzinli motorunun 20 beygirlik artışla 350 beygire yükseltildiğini de unutmamak gerek. Arkadan itişli Ghibli 5,5 saniyede 100 km/s ve 267 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi Q4 ile donatılmış Maserati Ghibli S ise aynı motorun 410 beygirlik versiyonuyla yollara çıkıyor. Ghibli S Q4, 100 kilometreye sadece 4,8 saniyede çıkıyor ve maksimum 284 km/s'lik son hıza erişebiliyor. Maserati'nin tarihindeki ilk dizel motorlu araç unvanına sahip Ghibli'nin 275 HP'lik V6 turbo dizel motoru, 100 km'de 5,9 litrelik yakıt tüketimiyle 1.000 kilometreyi aşan bir menzile ulaşabiliyor. Ama asıl önemli olan şu; Maserati Ghibli'nin dizel motorlu versiyonu da markanın ünlü benzinli motorları kadar heyecan verici bir ses çıkarabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.