Sistem karşıtı: Lamborghini Huracan Spyder
Her çıkardığı modelle sıra dışı olmayı başaran Lamborghini, ilginç işler yapmaya devam ediyor. Bunlardan biri de arkadan itişli Huracan Spyder!
- Otomobil
- Perşembe 12:55 | 09 Şubat 2017
Yazı: Onur AKÇAY
Kullananlar bilir; üstü açılabilen araçların keyfi başkadır. Bu tür modellerin daha çabuk dikkat çekme gibi özellikleri olsa da asıl verdiği duygu özgürlük hissidir. Tavanı açtığınızda bambaşka bir ruh haline bürünürsünüz. Hava kapalı olduğunda en çok siz üşürsünüz, karanlık en fazla sizin moraliniz bozar. Ama güzel bahar mevsimi, yaz ve hatta sonbaharın ilk günlerinde en keyifli sürücü sizsinizdir. Sabah evden moralli çıkar, akşam işten sonra nereye gideceğinizi planlayarak mutlu olursunuz. Yolun, manzaranın ve araç kullanmanın tadını en çok siz alırsınız. Bu nedenle üstü açık bir model kullanmaya alışan bir sürücü, standart bir araçla asla mutlu olamaz. Tatmin olamamanın hız veya güçle alakası yoktur. Zaten birçok üstü açık model çok hızlı da değildir. İşin püf noktası duygulardadır.
Fakat sanırım Lamborghini benimle aynı görüşte değil. Ya da bu duyguya bir şeyler eklemek istiyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonla hatırladığımız Huracan'ı farklı bir tarzla karşımıza çıkarmasının bir nedeni olmalı! Filmin koptuğu yer şurası; evet Huracan'ın üstü açık, ama Spyder modeli arkadan itişli. Yani atmosferik V10 5.2 litrelik motorun boş ağırlığı 1.509kg olan aracın arka aksına 580 beygir göndermesinden bahsediyoruz. Diğer değişikliklere gelirsek; aracın önü ve arkası yeniden tasarlanmış. Arkadan itişli Huracan için özel geliştirilen lastikler, 19 inç Kari jantlarına monte edilmiş. Otomobilin özel şekillendirilmiş alüminyum diskli çelik frenleri, ağırlığın azaltılmasına ve geliştirilmiş soğutmaya yardımcı oluyor. Kokpitte, 12,3 inç yüksek çözünürlüklü TFT gösterge tablosuna sahip en yeni Lamborghini Infotainment System II bulunuyor.
50 km/s hıza kadar sadece 17 saniyede açılıp kapanabilen hafi f ve yumuşak tavan indirilmiş durumdayken, katlanır tavan kasasından yükselen iki kanat, üstü açık otomobilin tasarımını mükemmel bir şekilde tanımlıyor. Sürücü elektronik kumandayla arka camı açabiliyor. Bu cam kaldırıldığında rüzgârlık işlevi görüyor, açıldığındaysa V10 motorunun benzersiz sesini ön plana çıkarıyor. Ağırlık dağılımın ön tarafta %40, arka tarafta %60 olarak açıklandı. Yeni Spyder'da, Huracan'ın sensör sistemi olan ve aracın ağırlık merkezine yerleştirilerek tüm 3D hareketleri takip eden Lamborghini Piattaforma Inerziale'yi (LPI) de bulunuyor.