En çok satılan "Honda" oldu
Honda Motosiklet, TUİK verilerine göre 2016 yılında 26.521 adet motosiklet satarak, 2015 yılında olduğu gibi Türkiye’nin en çok satan motosiklet markası oldu.
- Otomobil
- Salı 17:00 | 21 Şubat 2017
Düşen pazarda Honda payını artırdı
2015 yılında 165 bin seviyesinde gerçekleşen Türkiye pazarında Honda Motosiklet, satışlarını yüzde 10,3 oranında artırarak 29 bin 221 adetlik satış ve yüzde 18'lik pazar payıyla Türkiye'de en çok satan motosiklet markası oldu.
2016 yılında Türkiye motosiklet pazarı 143 bin seviyesinde gerçekleşti. Honda Motosiklet, 2016 yılını 26.521 adetlik satışla ve %19luk pazar payı ile yine lider kapattı. %13 gerileyen pazarda Honda Motosiklet pazar payını artırma başarısını gösterdi.
Pazar daralması Türkiye'deki tüm bölgeleri etkiledi
Yaşanan olumsuzluklardan etkilenen motosiklet satışları, Türkiye genelinde her bölgede %4 ila %30 arasında küçüldü. En büyük pazar daralması %30 ile Güney Doğu Anadolu bölgesinde gerçekleşti. %4lük pazar daralması ile Marmara bölgesi en az daralma gösteren bölge oldu.
Türk motosikletseverlerin tercihleri değişiyor, FUN segmenti %9 büyüdü
Honda Motosiklet Satış ve Pazarlama Müdürü Bülent Kılıçer pazarı değerlendirirken segment bazında satışları yorumladı: 'Son yıllardaki satış trendlerine bakarsak, Türkiye motosiklet pazarında ağırlıklı olarak LMC ve Cub segmentlerindeki modellerin satıldığını görürüz. Ancak 2014 yılından beri bu trend tersine döndü. Scooter ve Fun segmentlerinde gerek genel pazarda gerekse Honda'da satışlarımızın arttığını gözlemliyoruz. Geçen yıla oranla Cub segmenti %31, LMC segmenti ise %24 küçüldü. Oysa Scooter özellikle büyük scooter modelleri her ne kadar %3lük bir azalma ile 35bin seviyesinde gerçekleşse de diğer segmentler kadar büyük bir düşüş yaşamadı. Bunun yanı sıra FUN segmentindeki motosiklet modellerinin yine geçen yıla oranla baktığımızda %9luk bir artış yaşadığını görüyoruz. Dolayısıyla Türk motosikletseverlerin tercihleri genelde Scooter ve FUN segmentindeki motosiklet modellerine doğru kaydığını söyleyebiliriz.' dedi.
Honda Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Özütok: '2009 yılından beri satış trendlerine bakacak olursak her ne kadar pazarın daraldığını gözlemlesek de motosikletseverlerin tercihlerini kaliteli ürün ve hizmetten yana kullandıklarını söyleyebiliriz. Bu da Honda motosikletin başarısının en büyük nedenlerinden birini oluşturmaktadır.' dedi.
Honda Türkiye Başkanı Hideto Yamasaki: "Türkiye'ye inancımız tam"
Basın toplantısında yaptığı konuşmasında Honda Motosiklet'in globaldeki liderliğini hatırlatan Honda Türkiye Başkan'ı Hideto Yamasaki, "Honda motosikletin, 2015 yılında olduğu gibi 2016 yılında da gerek global pazarda gerek ise Türkiye pazarında satış lideri olduğunu duyurmaktan mutluluk duyarım. Global liderliğimizi, 2016 yılında 17.5 milyon satış değeri ile önceki yıllara oranla artırarak devam ettirdik' dedi. Konuşmasına Türkiye'deki 6 yıllık görevim boyunca yönettiği motosiklet operasyonunu değerlendirirek devam eden Yamasaki: 'Yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, Türkiye pazarına olan inancımız tamdır. 2 yılın ardından gelen bu başarımızı da gözönüne alırsak diyorum ki; artık çıtayı daha da yükseltmenin vakti geldi' diyerek yeni hedefi 'Her alanda liderlik' olarak duyurdu.