Konforlu hayat

SUV ve Crossover rüzgarına kapılıp giden otomobil dünyasında gerçek bir aile aracı bulmak zorlaştı. Neyse ki; kendinden, varoluş gayesinden ödün vermeyen Citroen Grand C4 Picasso gibi modeller var!

Yazı: Onur AKÇAY

Son yıllarda tüketicilerin yoğun talep gösterdiği 'all in one' konsepti otomotiv sektöründe de kendisini gösteriyor. Örneğin eskiden yazıcı, tarayıcı ve faks gibi ekipmanları ayrı ayrı almak zorundaydık. Fakat şimdi hepsinin tek bir makineye toplandığı fotokopi, yazıcı, tarayıcı, telefon ve faks görevini birlikte yapan kompakt aletler revaçta. Evet, kesinlikle kabul ediyorum, büyük kolaylık. Fakat bu konsepti bazı şeylerde yanlış uyguluyoruz ya da yanlış anlıyoruz gibi geliyor. Çünkü bu konsept 'hepsinden biraz' veya 'ortaya karışık' demek değil.

Bu nedenle, "Öyle bir araç yapalım ki bazı özellikleri SUV'u andırsın, biraz otomobil biraz da crossover olsun!" mantığıyla ortaya çıkan modellerin uzun vadede sektöre yarardan çok zarar vereceğini düşünüyorum. Bu nedenle çok amaçlı kullanımlar için en ideal modelleri, yani MPV'leri çok önemsiyorum. Hem MPV'ler, eşyası bol maceraperestler için de ideal.

Genellikle aileler tarafından çokça tercih edilen bu modeller geniş, ferah bir iç mekânla misafi rlerini rahat ettirmeleriyle ünlüdür. Fakat bu sınıfta ne yazık ki birçok MPV, değişim adı altında tabiri caizse mutasyona uğruyor. Birçoğu SUV'lara özenerek daha çok satmayı amaçlıyor, ama gerçek özelliklerinden ödün veriyor. İşte özünden kopmayan modellerden biri; Citroen Grand C4 Picasso. Oldum olası beğendiğim aile araçlarının başında gelen C4 Picasso ve Grand C4 Picasso modelleri kasa değişikliğinden sonra son derece şık bir görünüme kavuşmuştu. Şimdi küçük dokunuşlarla daha çağdaş ve donanım açısından daha zengin hale getirildi.

Test aracımız Grand C4 Picasso tahmin edebileceğiniz gibi 4+1 geniş bir daire gibi. 4.6m uzunluğa, 1.83m genişliğe, 1.65m yüksekliğe sahip aracın kokpiti müthiş ferah. Tabii ki, bu aydınlığın en önemli nedenlerinden biri, standart olarak sunulan devasa panoramik cam tavan. Türkiye'ye Intensive donanım paketiyle ithal edilen araç, bu ferahlığa vurgu yaparcasına, 159mm'lik diz mesafesiyle fark yaratıyor.

Modüler tasarımlı iç mekânda ön yolcu koltuğu da yatırılarak 2,5m uzunluğundaki eşyalar bile taşınabiliyor. Kaydırılabilir arka koltukları sayesinde Grand C4 Picasso, beş kişilik koltuk ayarlarında 645 ila 704 litre arasında bagaj hacmi sunuyor. Elektrik kullanılarak açılan bagaj kapağının ardında ekstra iki koltuğun olması da insanda garip bir mutluluk hissi uyandırıyor. 120 beygirlik 1,6 litre dizel güç ünitesine sahip aracın performansı bir MPV'ye göre gayet iyi. 11,5 saniyede 100 km/s hıza ulaşan aracın karma kullanım yakıt tüketim ortalaması sadece 3,9 litre. Kar yağışlı İstanbul'da beş günlük kullanım sonrası bizim ortalamamız ise 4,8 litre oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.