Meydan okuma: Audi Q8
Kendine has kitlesi bulunan Audi SUV'larında yelpaze genişlemeye başladı. Q2'nin rüzgarı esmeye devam ederken ortaya çıkan Audi Q8 Concept, fırtınanın yaklaştığının habercisi!
Yazı: Onur AKÇAY
Hali hazırda ülkemizde satılan Audi Q2, Q3, Q5 ve Q7 modellerinin yanına merakla beklediğimiz Q1'in gelmesi için gün sayıyoruz. Fakat Detroit Otomobil Fuarı'nda ortaya çıkan, markanın gelecekte seri olarak üreteceği büyük SUV modeli için bir öngörü olarak tanımlanan Q8 Concept, işin rengini biraz değiştirdi. Eğer bu haliyle devam edeceğini varsayarsak toplamda altı SUV ve crossover modeliyle ülkemizde boy göstermeye hazırlanan Audi'nin planlarını neye göre yaptığını tahmin etmek pek zor değil. Düşünsenize; zaten Q3, Q5 ve Q7 arasında önemli boyut, kullanım ve fiyat farkı var. Ama Audi bunu yeterli görmüyor, işin sadece boyutları büyülterek veya küçülterek bir yere gidemeyeceğini söylüyor, yeni sınıflara adım atarak her kulvarda mücadele edeceğini vurguluyor. Bu nedenle önce Q2 geldi, daha sonra ailenin en küçüğü olmasına rağmen belki de en çok satanı olacak Q1 gelecek ve ardından ölümcül darbe Q8!
Farklı hedef kitlelere hitap eden altı modelin de vurguladığı gibi, Audi'nin geleceğinde crossover ve SUV'lar çok önemli bir rol üstlenecek. Bugün markanın otomobillerine baktığımızda A1'le başlayan ve A8'le sona eren toplam yedi model olduğunu düşünürsek, altı farklı SUV-crossover ile Audi'nin neler yapabileceğini hesaplamaya çalışan rakiplerin işi gerçekten çok zor. Gelelim, son bombamız Q8 Concept'e. Audi'nin 2018 yılında satışa sunmayı planladığı seri üretim modelinin de alt yapısını oluşturan araç üç metrelik dingil mesafesine, 2,04 metre genişliğe ve 5,02 metre uzunluğa sahip. Quattro çekiş sistemine sahip Q8 Concept'in benzinli 3.0 TFSI motoru 333 beygir güç ve 500Nm tork üretiyor. Elektrikli motoru ise, 134hp güç ve 330kW çekiş sistemi sağlıyor. Toplam olarak 442 beygir güce ve 700Nm tork değerine sahip Q8 Concept, 0-100km/s hıza 5,4 saniyede çıkabiliyor. Araç, 100 kilometrede ortalama 2,3 litre yakıt tüketimine ve kilometre başına 53 gram karbon emisyonuna sahip. Lityum iyon pilleri 2,5 saatte tam olarak şarj edilen model, sadece elektrikle 60 kilometre yol yapabiliyor.
İç mekânda farklı bir deneyim sunmayı amaçlayan Audi Q8 Concept'in konfor ve ilgili tüm kontrolleri, Audi Sanal Kokpit'in geliştirilmiş versiyonu olan, geniş dokunmatik ekranlı siyah panelden gerçekleştiriliyor. Sürücü ve ön yolcunun arasında bulunan siyah panel, kullanılmadığında genel iç tasarımla uygun olacak şekilde gizleniyor. Araç ve sürüşle ilgili tüm bilgiler, sürücünün vereceği komutlar sanal ve gerçek öğelerin birleşimiyle yansıtılıyor, sürücü tarafından görülebiliyor.