Dönüşüm başladı

Eğer aranızda Mitsubishi'nin yeni otomobiller üretmesini bekleyen ve özellikle de Avrupa ve Türkiye pazarı için hayal kuranlar varsa lütfen hemen vazgeçsin. Çünkü dönüşüm başladı!

Yazı: Onur AKÇAY

Türkiye'de Mitsubishi markasının çok büyük olmasa da sadık bir müşteri kitlesi bulunuyor. Bu nedenle artık yeni otomobiller beklemeyin derken amacım kimseyi üzmek değil. Hatta bunu ben değil, Mitsubishi'nin en yetkili isimleri söylüyor. Şöyle ki Mitsubishi Motors, özellikle Avrupa'da tamamen bir SUV markası olmayı istiyor. Bütün planlar bu hedef doğrultusunda yapılıyor. Yeni marka yapılanmasını ve konumlandırmasını destekleyen en önemli model olarak da Eclipse Cross piyasaya sürülecek. Eclipse Cross, markanın 40 yıllık SUV uzmanlığı, 80 yıllık 4x4 geçmişi ve 30 yıllık All-Wheel-Control teknolojisini arkasına alarak markanın yeni hedefini işaret ediyor. Mitsubishi Motors'un Eclipse Cross ile başlattığı yeni ürün gamı yolculuğu, açık bir şekilde yeni araç için seçilen isme de yansıtılmış. Eclipse Cross, ismini Mitsubishi Motors'un 1989 ila 2012 yılları arasında ABD'de satılan ve çok sevilen Eclipse spor otomobilinden alıyor. Güneş tutulması sırasında ortaya çıkan göz alıcı parlaklıktan esinlenerek geliştirilen yoğun parlak metalik kırmızı renk araca adını veriyor.

Markanın geçtiğimiz üç yıl boyunca konsept XR PHEV II, konsept eX ve konsept GT-PHEV araçlarında sergilediği gösterişli yeni global tasarım stratejisi Eclipse Cross'ta hayat bulmuşa benziyor. Dinamik hatlara ve atletik çizgilere sahip Eclipse Cross'da Mitsubishi Motors'un yeni görsel kimliği 'Dynamic Shield'i daha çarpıcı hale getirmek için LED farları ve gündüz farları daha yükseğe yerleştirilirken, sis farları ve sinyal lambaları daha aşağıda bulunuyor. Önden ve yandan bakıldığında Avrupalı rakiplerinden hiçbir eksiği bulunmuyor gibi gözüken aracın arka tasarımı da iddialı. Bagaj camını ikiye bölen ince stop lambası, insanları da iki ayrı gruba böleceğe benziyor. Çünkü bu tasarımı ya seversiniz ya sevmezsiniz; ortasının olacağını düşünmüyorum.

Eclipse Cross, iç mekân çözümlerinde de rakiplerine mesajlar veriyor. Orta konsola yerleştirilen touchpad kontrol mekanizması sayesinde sürücü, müzik sistemi ve akıllı telefon fonksiyonlarını pozisyonunu değiştirmeye gerek kalmadan minimal göz hareketleriyle kontrol edebiliyor. Ayrıca sürücünün hız, adaptif hız sabitleme sistemi, çarpışma önleyici uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi gibi bilgileri takip edebileceği Head up Display ekranı bulunuyor. Eclipse Cross'un 1.5 turbo benzinli seçeneği altı ileri manuel veya CVT şanzımanla alınabilecek ve 4x2-4x4 versiyonları olacak. 2.2 litre turbo dizel motor ise sekiz ileri otomatik şanzımanla sadece 4x4 araçlarda sunulacak. Eclipse Cross'un satışlarına, Aralık ayında başlanması planlanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.